Plotseling zwarte scherm en bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

salih20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
Goedendag,

Sinds kort heb ik last van zwart beeld tijdens bijvoorbeeld internetten of spelletjes spelen. Het maakt niet uit wat ik doe dus kan de oorzaak van het probleem niet achterhalen. Wel is me opgevallen dat het tijdens het kijken van filmpjes vaker gebeurt. In het begin startte de pc af en toe opnieuw op maar kreeg geen blauwe scherm. Daarna had ik de instelling gewijzigd zodat de pc niet automatisch opnieuw ging opstarten. Vanaf dat moment krijg ik dus plotseling een zwart scherm of een blauwe scherm. De pc reageert dan niet meer en de enige mogelijkheid is om de reset knop in te drukken.

Wat ik heb gedaan:

Windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Windows 7 verwijderd en Windows 8 geinstalleerd.
Stof verwijderd
Temperaturen gecheckt
voltages van de voeding gecheckt
Recentste updates uitgevoerd
Nieuwe Videokaart gekocht

Blauwe scherm in windows 7 gaf het volgende weer:

Stop 0x00000101 ..... en nog een hoop cijfertjes erachter

en

Stop 0x0000007F en nog een hoop cijfertjes erachter

Blauwe scherm in Windows 8 gaf het volgende weer:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Er zijn helaas geen dumpfiles opgeslagen.

Ik ben einde raad. Weet iemand waar het nog aan kan liggen?

Hieronder snapshot speccy:

http://speccy.piriform.com/results/l...WkwMPzg37O1MqY

Heb je je werkgeheugen al getest op fouten?

Testen van werkgeheugen kan je het beste doen met memtest86+ (minimaal 2 passes, liefst 8 uur lang laten lopen)

bedankt voor je reactie. ik had de test zo'n 3 uur lang laten lopen. Is geen fouten tegengekomen. ik zal vannacht weer ff een test draaien.

Die 0x7f melding is niet IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL maar UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
En inderdaad kan dat een geheugen-probleem aanduiden, maar ook overclocking, verkeerde drivers/hulpprogramma's (vooral 'low level' zoals opslagapparaat-drivers, anti-virus etc.)

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL duidt meestal op driver-problemen.

Die 0x101 is CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT, wat [zie hier] kan duiden op een driver-probleem, een BIOS probleem (kijk of er updates zijn) of een hardware probleem (bijv. dankzij overclocking, warmteprobleem etc.)

Zorg ervoor dat (voor een volgende keer) wél een dump-bestand wordt weggeschreven! Onbegrijpelijk dat iemand dat afzet... :rolleyes:

Tijs.

Heb de hele nacht memtest86+ gedraaid. Geen problemen gevonden. Gisteren een bios update gedaan. Eens even kijken hoe dat zal gaan vandaag. Heb de instellingen van het dump-bestand gewijzigd. Temperaturen zijn in orde. Overclocken heb ik nooit gedaan op mijn systeem.

Speccy snapshot werkt geloof ik niet, hieronder specs van mijn pc:
http://speccy.piriform.com/results/5aEMI31xbT61jvzSBMgIusD

Besturingssysteem
Windows 8 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 870 @ 2.93GHz 31 °C
Lynnfield 45nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI P55-GD65 (MS-7585) (CPU1) 29 °C
Moederbord
Fabrikant MSI
Model P55-GD65 (MS-7585) (CPU1)
Versie 1.0
Chipset-fabrikant Intel
Chipsetmodel DMI Host Bridge
Chipset herziening 11
Southbridge-fabrikant Intel
Southbridge-model P55
Southbridge-herziening 06
Systeemtemperatuur 29 °C
BIOS
Merk American Megatrends Inc.
Versie V1.6
Datum 1-3-2011
Spanning
+3.3V 3,408 V
CPU CORE 0,992 V
VIN2 1,968 V
VIN3 1,423 V
+5V 5,928 V
+12V 12,144 V
VIN6 2,080 V
VSB3V 3,248 V
CMOS BATTERY 3,296 V
Grafisch
32LF7300 (1920x1080@60Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 650 (ASUStek Computer Inc) 22 °C
Opslag
465GB Western Digital WDC WD50 01AALS-00E3A0 SCSI Disk Device (SATA) 32 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223L ATA Device
Geluid
NVIDIA High Definition Audio

Support voor je moederbord: hier
Laatste bios is van 2011, dus ik ga er vanuit dat die nieuwste bios blijkbaar geen problemen (meer) heeft.

Alleen uitvoeren als de BIOS update niet de oplossing bood voor de BSOD's die je had: Drivers gaan niet verder 2011 op de MSI site, dus mogelijk levert Intel's auto-detect utility nieuwere drivers op.

Tijs.

het gaat sinds 2 dagen goed. Ik had eergisteren de bios geupdate en een update gedaan via windows update genaamd '' graphics card wddm 1.1 , 1.2 en 1.3 ''.. Ik vraag me af welke van de 2 het probleem lijkt ''opgelost'' te hebben..

heb even hd tune gedraaid. Wat houd 1 rood blokje in?

Knipsel1.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan