Plotselinge traagheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen van Alphen

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Hallo,

sinds enige tijd heb ik te kampen met plotseling optredende traagheid van mijn PC.
Vooral wanneer ik het internet op ga of ook bij gebruik van officeprogramma's. De muis is niet meer vooruit te krijgen. Virusscanner en spywarescanners vinden niets raars !
Vreselijk irritant !

Hieronder en Hijack log, misschien is iemand zo bereidwillig hier eens naar te kijken of er iets vreemds tussen zit of heeft misschien iemand sowieso een aanwijzing voor me ?

Al vast bedankt !

Koen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:55:07, on 29-1-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar komt bij dat je een hopeloos verouderde versie van Hijackthis gebruikt!!

Heb je een driver voor je muis geïnstalleerd? Ik heb ook weleens zoiets gehad, nadat ik de driver installeerde had ik geen probleem meer :thumb: of is het meer dan alleen de muis?

Niet echt zinvol om nu nog te reageren hè....beetje oud topic!

Dat neem ik aan van wel want vraagsteller reageert zelf niet meer sinds hij is verwezen naar een ander forum waar zijn log bekeken kon worden.

Dat neem ik aan van wel want vraagsteller reageert zelf niet meer sinds hij is verwezen naar een ander forum waar zijn log bekeken kon worden.

Hallo,

het probleem bestaat nog steeds of eigenlijk weer !
Ik heb mijn systeemschijf opnieuw geforamteerd en lle opnieuw geinstalleerd. Toen was alles goed. Probleem verdwenen.
Dat is nu een maand geleden ongeveer maar het probleem is weer terug. Een ramp !
Het is niet zozeer traagheid van de PC alswel het trage, of soms helemaal niet, reageren van de muis. Het vreemde is dat dit niet overal / altijd zo is. Hier, terwijl ik dit schrijf, is er niets aan de hand.Wel iets trager maar goed mee te werken. Momenteel in mijn mail (Outlook express) is mijn muis niet vooruit te branden. Wanneer ik een tabel open in Acces of Excel doet hij gewoon helemaal niets meer ! Het is een draadloze optische muis die gewoon geinstalleerd is. Heb ook al nieuwe batterijen geprobeerd. Ik weet het niet meer !

Heb je een driver voor je muis geïnstalleerd? Ik heb ook weleens zoiets gehad, nadat ik de driver installeerde had ik geen probleem meer :thumb: of is het meer dan alleen de muis?

Zoals reeds geantwoord had ik inderdaad de mousedriver geinstalleerd.
Niettemin heb ik het nogmaals gedaan maar helaas met geen resultaat.
Door je antwoord toch wat verder gaan zoeken op het gebied van de muis.
lege batterijen zijn soms ook wel eens een oorzaak. In dit geval worden de batterijen elke dag geladen door de muis in een lader te zetten. Ik heb de batterijen vervangen door nieuwe. Ook dit gaf geen verschil. Toen de hele muis maar eens vervangen door een simpel model met koordje. EUREKA !!!!
Niks meer aan de hand ! Wekt zoals het hoort.
Zou nu opgelost kunnen zijn. Blijf het wel vreemd vinden dat na het opnieuw formateren en installeren van de schijf het probleem ook, al was het maar tijdelijk, opgelost was.

Ik hoop nu in elk geval van de ellende af te zijn.
Bedankt voor het meedenken !

Fijn dat het opgelost is! Weet je toevallig of je iets in de buurt van je pc had gezet vlak voor het probleem terug kwam? misschien was er een storingsbron, of lag de ontvanger verkeerd. dat is bij mijn vader ook zo, als hij hem net iets te ver naar achteren houdt, is de muis niet vooruit te branden!

Fijn dat het opgelost is! Weet je toevallig of je iets in de buurt van je pc had gezet vlak voor het probleem terug kwam? misschien was er een storingsbron, of lag de ontvanger verkeerd. dat is bij mijn vader ook zo, als hij hem net iets te ver naar achteren houdt, is de muis niet vooruit te branden!

Hallo Pontoe,

in de situatie / positie van de ontvanger ten opzichte van de plaats van de muis is niets gewijzigd. Liggen beide op mijn werkblad, nog geen halve meter van elkaar af.
Alles kan natuurlijk kapot gaan. Persoonlijk hoop ik eigenlijk ook gewoon dat het een kwestie van "kapot" is. Dan is het probleem nu in elk geval definitief afgevangen.

In elk geval hartstikke bedankt, je ziet maar dat het soms heel eenvoudig kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan