Plottselinge reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dreamcatcher

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo,

sinds ongeveer een week heb ik het probleem dat mijn computer af en toe uit zichzelf opnieuw opstart. Dit doet hij zonder waarschuwing en dit ongeveer iedere 2 / 3 uur. Als hij dan weer is opgestart staat er een melding dat windows is herstald van een ernstige fout.

Kent iemand dit probleem mischien want ik heb geen id waar dit door komt en zoals je je wel voor kunt stellen is het heel erg vervelend wanneer je computer zomaar reboot in het midden van een spel.

Mvg,

Dream

Ga eens naar start / instellingen / systeem / geavanceerd / Opstart en herstel instellingen en haal een vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".

Alsd ie nu weer wil herstarten, doet ie dat niet, maar krijg je (hopelijk) een foutmelding.
Daarmee kunnen we iets doen.

Heb je fouten staan bij apparaten beheer?

Ik denk dat het komt doordat me cpu / moederbord erg warm worden.

Me cpu temperatuur is ongeveer 63 graden tijdens normaal gebruik en me moederbord 48 graden. tijdens het gamen neemt dit denk ik nog toe. Het is dan ook vaaak tijdens het gamen dat of de game afsluit of de hele computer. Als de computer dan weer opstart staat er "Het systeem is net hersteld van een ernstige fout". Het fout rapport kan me echter niet vertellen waar het probleem zit

Zou die extreem hoge temperaturen mischien mijn probleem kunnen veroorzaken?

Geplaatst door Dreamcatcher
Me cpu temperatuur is ongeveer 63 graden tijdens normaal gebruik en me moederbord 48 graden.
Je vertelde er niet bij welke processor je hebt.
Het is zeker een hoge temperatuur voor een pc tijdens normaal gebruik.
Dit loopt inderdaad nog op tijdens het gamen.
Maak je kast eens open en kijk of de processor fan en koelblok nog wel redelijk vrij van stof zijn.
Maak ook de (lucht)openingen in je kast schoon.

Hoe zit je met de koeling van de PC-kast zelf?

Ga eens gamen en laat de kast open, mischien helpt dat.
Zo ja, dan weet je dat je koeling niet goed is, in de kast.

Ik heb een AMD64 3000+ (boxed)Processor en een ASrock K8S8X Sockel 754 moederbord. Ik zal eens in me kast kijken maar ik heb geen id van watvoor koeling ik in me computer heb. Zou ik in dit geval een extra koeler in mijn systeem moeten laten en zo ja watvoor?

mvgr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan