Plug and Play Bios Extension

Status
Niet open voor verdere reacties.
drivers Plug and Play Bios Extension

Omdat ook ik problemen heb met drivers Plug and Play Bios Extentsion, trok
dit topic mijn aandacht. Ik brei hier op door, want volgens mij is het tegen de regels om dit als nieuwe topic te laten herstarten.
Mijn computer vind geen nieuwe hardware (printer) en indien ik mijn apparatenbeheer bestudeer zie ik een geel uitroepteken staan bij het windows apparaat: Plug and Play Bios Extention. Hierbij de vermelding: windows kan niet de driv ers laden voor dit stuk hardware code 39. Indien ik probeer dit hardware te updaten, mislukt dit. Er wordt een probleem aangegeven tijdens de installatie, een error melding voor wat betreft de sectie INF. Daarna geeft windows wel aan, dat er nieuwe harware is
namelijk de Plug and Play Bios Extension. Maar nog maals, het instaleren faalt met bovengenoemnde redenen.
Bij bestudering van de berichtgevingen omtrent dit topic, heb ik voor mij nog geen oplossing kunnen traceren. Is Hercules er zelf overigens er al uitgekomen ?
Eerder heb ik dit stuk hardware verwijdert, maar dan ben ik het kwijt ook en ook bij rebooten dan is het verdwenen. Door systeemherstel heb ik het weer teruggekregen, maar het probleem met het gele uitroepteken blijft er bij bestaan.

Wie weet hoe ik windows de drivers kan laten laden voor de hardware Plug and Play Bios Extention, zodat dit apparaat weer normaal funktioneerd en het uitroepteken is verdwenen ?

Laatst bewerkt:
Bij mij is dat gelukt door in het register alle verwijzingen naar "plug and play bios extension" te verwijderen. Je ziet dan een dat het device veranderd is in "unknown device", toen kon ik hem verwijderen. Daarvoor lukte dat niet.

Ik ben er zelf nog niet uitgekomen. Telkens vliegt dat schermpje ervoor. Lucius kun je uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Laatst bewerkt:
Precies zoals ik boven aangeef:

Start --> Uitvoeren, tik in "regedit"--> enter

Daar verwijder je, door middel van de zoek optie alle verwijzingen naar "plug and play bios extension", sleutels, waardes en gegevens aanvinken. Daarna kon ik het unknown device verwijderen en alcohol opnieuw installeren, nu staat er bij mij weer een prima werkende plug and play bios extension.

Dit heeft overigens niet het traag opstarten van me pc verholpen...

Ik kon de enige gevonden sleutel niet deleten

Zie de bijlage voor een screenshot

Bijlagen

• help.PNG
    help.PNG
    86,1 KB · Weergaven: 19
bij alle verwijzingen van '' plug and play bios extension '' ACCES DENIED als ik probeer te verwijderen:confused:

Herculesds zei:
bij alle verwijzingen van '' plug and play bios extension '' ACCES DENIED als ik probeer te verwijderen:confused:

Dan kun je met dat progje gewoon de rechten overnemen en/of eigenaar worden, wel meestal met de onderliggende sleutels beginnen, en daarna kun je ze verwijderen.

Na alle verwijzingen te hebben verwijderd, en de pc opnieuw te hebben opgestart, begint het probleem en het verhaal weer vanaf begin... :confused:

Heeft windows opnieuw instaleren nut?

Strange:confused: alle verwijzingen weg en toch die popup?

Tja, een install zal wel een oplossing zijn, maar alleen voor zo'n irri popup.:confused:

Ook alle resten van virtuele cd rom stations verwijderd, zoals Alcohol, Daemontools?

Dat moet ik verder afhaken, ik heb geen oplossingen meer.

Waarom heb ik altijd van die vage dingen :p

Naja kzal wel ff in het register zoeke naar de resten

iig bedankt

Als je access denied krijg, kan je via het tab bewerken de rechten nemen. Ook Alcohol eerst deinstalleren.

Als je windows opnieuw installeerd ben je er vanaf. Totdat je natuurlijk weer dezelfde handeling doet waardoor het probleem is ontstaan.

Eindelijk, het probleem is opgelost. Ik krijg de popup niet meer! Hartelijk bedankt die me geholpen hebben!!

Okay, ik heb ook een en ander uitgeprobeerd, maar bij mij tevergeefs. Probleem met de Plug and Play Bios Extention blijft bestaan, wat ik ook doe. Uiteindelijk, een deskundige,
omdat mijn computer nog binnen de garantie valt en die het een zeer interresant probleem vondt, is bij thuis geweest en die heeft zeer uitgebreid onderzocht en geprobeerd dit probleem te verhelpen. Gebeld met andere collega's etc. Ondanks dat dit een uitdaging was, zijn we er niet in geslaagd om het probleem op te lossen. Wel is vast komen te staan, dat het brandprogramma alcohol een conflikterende situatie heeft veroorzaakt, waardoor dit probleem is ontstaan.
Uiteindelijk zit er niets anders op, dan windows te de-installeren en weer opnieuw te installeren. Er vanuit gaande dat dit een en ander zal oplossen kan wat mij betreft dit topic gesloten worden.
Bedankt voor uw reactie.

Was ook niet deskundig genoeg, een nieuwe installatie kan iedereen wel verzinnen.;)

Oh, maar het doen adviseren van "installeer opnieuw" ipv doormartelen en veel kostbare tijd verliezen en indien er echt geen andere mogelijkheden zijn, beschouw ik wel als een deskundig advies, hoor. Zeker als je hier nog meer narigheid mee voorkom. Toch ?

Het probleem is toch ergens door ontstaan. Als je een verse installatie hebt kan het dus net zo goed weer terug komen, kan je weer de boel opnieuw installeren:D

Het is inderdaad ergens door ontstaan: het brandprogramma Alcohol heeft geconflicteerd en die gebruik is dus niet meer.
Overigens moet ik een en ander nog uitvoeren, de tijd ontbreekt mij even. Ik kan dus even niet printen, maar kan ik wel even mee leven.

Ik had het probleem ook sinds zondag toen ik alcohol installeerde.. Heel vreemd want die versie van Alcohol had ik al erg vaak geïnstalleerd. Je kunt dit probleem simpelweg oplosen door een systeemherstel te doen. Ik heb net een systeemherstel naar zaterdagavond gedaan en nu krijg ik deze melding niet meer te zien.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan