plugin filmpje afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos-willem

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Hoi,

Ik wil op me site filmpjes afspelen. Ik heb de code voor de quicktime plugin en dat werkt. Maar ik wil als ik achter een windows machine zit zonder quicktime dat hij dan in windows mediaplayer afspeelt. Quicktime gebruik ik dus voor de apple users.

Wie weet hoe ik dat oplossen zonder knopjes te gebruiken van quicktime of mediaplayer.

Bedankt,

Jos

De QuickTime plugin is voor het afspelen van mov-bestanden en die kunnen niet in WMP afgespeeld worden.
Verder heeft bijna elke browser de QuickTime plugin.
En als de browser die plugin niet heeft, zorgen twee regels in de code ervoor dat die gedownload wordt of dat de bezoeker van de pagina de vraag krijgt of hij die plugin wil installeren.
Hieronder staan die twee regels; de eerste is voor IE de tweede voor Mozilla.

CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab#version=6,0,2,0"

PLUGINSPAGE="http://www.apple.com/quicktime/download/indext.html"

Als je die twee regeltjes in je code hebt staan hoef je dus niets extra's te doen en kan iedereen je film zien.

Guus.

Laatst bewerkt:
Het zijn mpg bestanden en ik heb nu in de code de quicktime code staan. Dat werkt dus. Maar als de bezoeker geen quicktime heeft dan moet WM het filmpje gaan afspelen. Die code kan ik ook plaatsen maar hoe laat ik de browser weten dat de WM code er ook staat.

Verder hebben de mensen:
48% quicktime
52% real player
98% flash
plugin geinstalleerd. Dit stond van de week een in blad.

Geplaatst door jos-willem
hoe laat ik de browser weten dat de WM code er ook staat.
Heb het probleem nog even nader bekeken en het antwoord dat hier eerst stond weggehaald.
Gebruik gewoon de volgende code en meer niet:

<embed src="filmpje.mpg" loop="0" width="400" height="300" autostart="false" hidden="false"></embed>

Op een Mac zal het door de QuickTime player worden afgespeeld.
Op een Windows-machine zal dit door WMP worden afgespeeld.
En als WMP niet geïnstalleerd is, maar de QuickTime Plugin wel, dan wordt het ook op de Windows-machine in QuickTime player afgespeeld.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan