• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plus en min

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul59

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
9
Hoi,

Ik ben nieuw hier en probeer met Excel mijn inkomsten en uitgaven in beeld te krijgen. In het bestand dat de Postbank levert staat alleen het bedrag vermeld en ik wil de uitgaven als negatief in Excel zetten en de inkomsten als positief. Weet iemand hoe je de waarde verandert van 'neutraal' naar 'min' om in de eindberekening exact te weten hoe het er voor staat?

Alvast bedankt!
 
Hoe ziet het bestand van de Postbank eruit dan?

Het is een gewoon .csv bestand maar bij de kolom Af/Bij staat aleen maar het bedrag vermeld en ik wil graag AF voorzien van een minteken en Bij van een plusteken. Weet jij hoe dat in Excel het makkelijkst gaat?
 
Wat zijn precies de waarden in de cellen van een horizontale rij? M.a.w. wélke gegevens staan in die respectievelijke kolommen?
 
Wat zijn precies de waarden in de cellen van een horizontale rij? M.a.w. wélke gegevens staan in die respectievelijke kolommen?

In de horizontale rij staat alleen; Bedrag (Euro) of bedoel je dat niet?
 
Als in B3 bij of af staat en in C3 het bedrag, toets dan in een hulpcel b.v. F3:
Code:
=ALS(B3="af";-C3;C3)
Vervolgens kan je deze formule kopieeren naar de andere rijen.
Als je alle uikomsten hebt kan je al deze uitkomsten kopieeren >> selecteer cel C3 >> plakken speciaal >> waarde(s). Hierna kan je kolom F leeg halen.
 
Als in B3 bij of af staat en in C3 het bedrag, toets dan in een hulpcel b.v. F3:
Code:
=ALS(B3="af";-C3;C3)
Vervolgens kan je deze formule kopieeren naar de andere rijen.
Als je alle uikomsten hebt kan je al deze uitkomsten kopieeren >> selecteer cel C3 >> plakken speciaal >> waarde(s). Hierna kan je kolom F leeg halen.

Moet ik dat in ieder veld doen of kan ik ze allemaal selecteren? Als ik dat namelijk nu doe geeft Excel aan dat de formule te groot is.
 
Moet ik dat in ieder veld doen of kan ik ze allemaal selecteren? Als ik dat namelijk nu doe geeft Excel aan dat de formule te groot is.
Dit doe je in 1 cel. Vervolgens kan je die formule dan kopieeren naar de rest van de cellen.
Dan alle formulles selecteren >> C3 selecteren >>plakken speciaal >> waarde.

Leg anders eens uit wat waar staat, dusvanaf welke cel tot aan welke cel staan de bedragen, waar staan de bij/af e.d. Wat is de eerste lege kolom?
 
Laatst bewerkt:
Dit doe je in 1 cel. Vervolgens kan je die formule dan kopieeren naar de rest van de cellen.
Dan alle formulles selecteren >> C3 selecteren >>plakken speciaal >> waarde.

Leg anders eens uit wat waar staat, dusvanaf welke cel tot aan welke cel staan de bedragen, waar staan de bij/af e.d. Wat is de eerste lege kolom?

Bedragen staan in cel: G2;G565, Bij/Af in: F2;F565 en de lege kolom is: H.

Alvast bedankt!
 
Bedragen staan in cel: G2;G565, Bij/Af in: F2;F565 en de lege kolom is: H.

Alvast bedankt!
Tip: probeer het eerst op een copy.

Selecteer H2, voer de volgende formule in:
Code:
=ALS(F2="af";-G2;G2)
of voor een engelse versie:
Code:
=IF(F2="af",-G2,G2)
bevestig de formule met enter.
selecteer H2 en plaats de cursor boven de rechter onderhoek. De cursor veranderd in in (vette) + >> dubbelklik.
Nu heb je de formule gekopieerd naar beneden t/m cel H565.
Selecteer H2 t/m H565 >> R.M.knop >> kopieeren.
Selecteer G2 >> R.M.knop >> plakken speciaal >> waardes.
Vervolgens kan je kolom H deleten.
 
Tip: probeer het eerst op een copy.

Selecteer H2, voer de volgende formule in:
Code:
=ALS(F2="af";-G2;G2)
of voor een engelse versie:
Code:
=IF(F2="af",-G2,G2)
bevestig de formule met enter.
selecteer H2 en plaats de cursor boven de rechter onderhoek. De cursor veranderd in in (vette) + >> dubbelklik.
Nu heb je de formule gekopieerd naar beneden t/m cel H565.
Selecteer H2 t/m H565 >> R.M.knop >> kopieeren.
Selecteer G2 >> R.M.knop >> plakken speciaal >> waardes.
Vervolgens kan je kolom H deleten.

Thanks a lot, Paul! zo werktie.....
 
- Selecteer H2
- Ga naar Bewerken - Ga Naar
- Type bij Verwijzing: H595
- Type de formule: =ALS(F2="AF";-G2;G2)
- Klik op CTRL-ENTER.

De formule staat nu in alle cellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
- Selecteer H2
- Ga naar Bewerken - Ga Naar
- Type bij Verwijzing: H595
- Type de formule: =ALS(F2="AF";-G2;G2)
- Klik op CTRL-ENTER.

De formule staat nu in alle cellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dank je! Ik heb dan wel op de Mac geen muisknoppen meer maar het wijst zich vanzelf aan de hand van jullie aanwijzingen!
 
Dank je! Ik heb dan wel op de Mac geen muisknoppen meer maar het wijst zich vanzelf aan de hand van jullie aanwijzingen!

Oké.
Als je de vraag op opgelost wilt zetten, dan het helemaal rond.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan