PM 8 extra partitie fout: HD onzichtbaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robscH

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
140
Hoi,

Wilde ivm herinstallatie ook een kopie maken van de C-schijf om in toekomst evt. terug te zetten.

Moest eerst een extra partitie maken om die kopie weg te kunnen schrijven.

Gebruikte PM 8:
uitgangssituatie; externe HD Western Digital 320 Gb.

Reeds opgedeeld in 2 x ca. 150 Gb. (G: en H: ).

Van H: wilde ik een 2e partitie maken van ca. 50 Gb. Dat ging tijdens de actie van PM fout. Er staat best wel belangrijke info op deze H: schijf waar ik dus ook niet bij kan!.
De letter aanduiding verdween ook.

Vervolgens zie ik met PM de partitie grafisch wel, maar kan hem niet benaderen.
Tevens zie ik de H-schijf niet met 'Verkenner'.
zie plaatje:
naamlooslh4.jpg


VB: merge kan ook niet meer, want de 2e (onderste op plaatje) schijf wordt blijkbaar niet als partitie (HD) gezien.

Wat kan ik doen om dit te herstellen?
 
Laatst bewerkt:
Wat ging er fout? ook gereboot na de handelingen?

Je kunt de oude situatie proberen te hestellen met TestDisk.

Gebruik eventueel GParted Live CD, die werkt beter en veiliger dan PM, of eventueel Acronis Disk Director, die niet gratis is, maar wel beter dan PM.
 
ik dacht dat het niet mogelijk was om een schijf op te delen in parties als er nog data opstond. ik raad het zoiezo niet aan.

maar probeer eens iets van een recovery software ff googlen en er zijn er zat

Kijk eens hier: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Deze tool werd op dit forum sterk aanbevolen door een Senior member, en ik heb er ook iemand anders al zeer succesvol mee geholpen.
Hopelijk heb je nog een idee hoe je partities waren ingedeeld op die harde schijf, daarmee kun je het programma helpen de partitie-tabel correct opnieuw erop te zetten als die het zelf niet kan uitdokteren.

Zeker goed de handleiding lezen, want het is natuurlijk een ingrijpende werkwijze.
 
Hallo,
Heb even jullie antwoorden gecombineerd:
Wat ging er fout? ook gereboot na de handelingen?
Ik denk dat er even een buck zat in PM, kreeg halverwege indelen naar nieuwe partitie een ERROR melding en daarna werd partitie indelen dus aut. afgebroken.
Nadat ik PM opnieuw had geinstalleerd kwam de storing niet meer.

Ja ik heb gereboot.

Je kunt de oude situatie proberen te hestellen met TestDisk.
Zie verderop.

Gebruik eventueel GParted Live CD, die werkt beter en veiliger dan PM, of eventueel Acronis Disk Director
Heb ik nog niet gedaan, als ik met TestDisk er niet uitkom, kunnen deze progjes me misschien helpen.

ik dacht dat het niet mogelijk was om een schijf op te delen in parties als er nog data opstond. ik raad het zoiezo niet aan.
Ik weet het, maar heb eerder nooit problemen gehad.
maar probeer eens iets van een recovery software ff googlen en er zijn er zat
Recover progjes helpen niet, want dezen zien de H-schijf niet!!!

Heb ik gedaan en daarmee blijkt de H-schijf gewoon intact.

Hopelijk heb je nog een idee hoe je partities waren ingedeeld op die harde schijf, daarmee kun je het programma helpen de partitie-tabel correct opnieuw erop te zetten als die het zelf niet kan uitdokteren.

Zeker goed de handleiding lezen, want het is natuurlijk een ingrijpende werkwijze.
Ik zal dat moeten doen, want ik zie de H-schijf nog steeds niet met 'Verkenner'

NB: is er iemand die de NL handleiding heeft voor TestDisk????

Ik heb dus op 1of andere manier geen visuele toegang tot de H-schijf = ca. 150 Gb (is partitie van HD).
 
Laatst bewerkt:
Nee, er is geen Nederlandse handleiding.

Kontroleer de schijf op partities met TestDisk, en kijk welke types dit zijn, Partition Magic maakt vaak eerst een eigen type aan, en zet hem weer terug, als hij klaar is.

Ook kun je met TestDisk de bootsector kontroleren, je niets fout doen, als je geen opdracht geeft tot iets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan