Pocketbook 640, aqua

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Na een relatief dure aanschaf van de mini IPad voor mijn vrouw, om boeken te lezen, lijkt dit toch niet ideaal om op het strand of in de zon te kunnen lezen vanwege het weerkaatsende scherm.
Om ze toch een leesbare pocket te geven heb ik een "Pocketbook Aqua 640" gekocht, omdat deze zeer geschikt is om e-books te lezen.
Echter nu komt het probleem, ik kan boeken downloaden zoveel ik wil, kopen via ITunes of Bol.com, maar ik heb geen idee hoe ik ze moet lezen op dat Pocketbook.
Op de iPad gaat het simpel, maar om ze vervolgens op de Pocketbook te zetten....geen idee......
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of tips, want zo heb ik er ook niets aan.
Zover ik heb kunnen zien is het OS LINUX....kan dat ???

Graag zou ik iemand vinden die me wat info kan geven, ik kan de boeken welke ik heb gedownload op mijn PC, wel kopieren naar het pocketbook, maar dan krijg ik de melding dat het bestand is beschadigd, verkeerde bestandindeling of beveiligd is.....

Wie wil en kan me helpen ?????

Alvast bedankt.....

Jac

Als ik deze link/video mag geloven lijkt het me dat je met Calibre je boeken kunt beheren en overbrengen op een Pocketbook.
Ik gebruik zelf Calibre ook (in mijn geval voor Sony e-readers) en vind het een goed programma.

Tijs.

Wellicht is het de oplossing Tijs . Ik ga het morgen meteen proberen, je krijgt het nog te horen, in ieder geval hartelijk dank !!

Beste Tijs, nou ik heb het programma Calibre gedownload en geinstalleerd op mijn windows 8 PC.
Het ziet er goed en klantvriendelijk uit. Echter nu komt het.
Ik heb eergisteren een boek aangeschaft en gedownload met google play books. Als ik het boek nu wil lezen, zie ik he staan in de bibliotheek van het programma Google Play Books, vervolgens klik ik op het boek en dan kan ik het lezen.
Nu wil ik dat boek op het nieuwe pocketbook zien te krijgen, en daar houdt het momenteel voor me op....ik heb geen idee waar het boek daadwerkelijk staat opgeslagen, zodat ik het kan openen in Calibre.

Kun je me nog wat stapjes verder helpen......

alvast bedankt weer...

Jac

Probeer het volgende, gewoon op je computer:
a. Begin met het downloaden van de (beveiligde) e-boeken vanaf Google Play Books, zet ze in een nieuwe, aparte map:
Visit your "My Books" page on Google Play.
Using your mouse or touchpad, hover over a book's cover and click the Menu icon that appears.
Select "Download EPUB" or "Download PDF" to start your download. Oftentimes, the EPUB or PDF file comes encrypted, which is indicated by the .acsm file extension at the end of the file name.
b. Haal de DRM beveiliging van de gedownloade boeken af via deze instructie, waarbij je natuurlijk als map voor automatisch omzetten de map aangeeft waar je bij a. de e-boeken in hebt opgeslagen en als input type Google Play Books.
c. Zodra ze zijn omgezet kun je ze in je Calibre library opnemen en transfereren naar je Pocketbook apparaat.

Tijs.

Beste dnties.

Ik vind dat je het zeer gedetailleerd en goed heb uitgelegd, echter ik moet volgens mij een gebruiksaanwijzing hebben voor lager opgeleide personen, een pc installeren, in en uit elkaar halen enz....is voor mij totaal geen probleem, maar op een simpele manier een boekje kunnen lezen op een pocketboek Aqua 600, krijg ik en nog meerdere andere gebruikers niet voor elkaar......ik vrees dat het tij wordt voor de "kliko" en gewoon een reader koop, waar je in de iBooks store een boek koopt en meteen kunt lezen op je E-reader.
Hartelijk dank voor je inzet en hulp....maar mij lukt het helaas niet...

Groetjes, Jac

Na wat navraag gedaan blijkt dat ok gewoon de ibooks op m'n windows Pc moet downloaden, en dan het EPUB bestand kan kopiëren naar het pocketbook. Opgelost dus...ik dacht veel moeilijker dan dat het was !! Bedankt voor de hulp !!

Moest je dan (zéker bij de gekochte e-boeken) niet eerst beveiliging van de e-boeken afhalen?
En bedoel je kopiëren, dus de e-reader als een extern schijfstation koppelen en vanuit Windows (dus niet vanuit (bijv.) Calibre)) de e-boeken erop kopiëren?

Verder graag gedaan en zéker fijn dat je een werkende oplossing hebt. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja , ik moest idd mijn pocketboek als extern media aansluiten ( als externe hdd dus)
Vervolgens gewoon het ePub bestand kopiëren naar de gewenste map op het pocketboek. Ook het gekochte boek stond om een of andere reden als ePub op mijn pc, dus gewoon ook gekopieerd..

Nogmaals dank,
Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan