Pocornhour C200, aansturen NZBget via Ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chape

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Hallo,

graag hulp/ info over het volgende.

Ik heb een PCH 200C en een ipad. Op de PCH 200C draai ik nzbget welke ik via de IPAD wil aansturen / bedienen. Een nzb die ik op de ipad heb gedownload kan ik niet via de "select file" knop selecteren. Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen.

Graag zo gedetailleerd mogelijk

Mijn dank alvast

Chape

Update: Nou mensen, ik heb het inmiddels opgelost. Ik ben er uit. Je kunt de NZB die je hebt gedownload direct opslaan in de map NZBget/NZB. Het downloaden start dan automatisch

Laatst bewerkt:
Best Chape,

Wil jij even gedetailleerd uitleggen hoe je met een Ipad een NZB-file download en op een lokatie in de Ipad saved.
Welke download app gebruik je?
Nog meer benieuwd ben ik naar de manier hoe jij de saved NZB-file upload naar de map nzb in de PCH.
Doe je dit met Filebrowser of een andere file-explorer?
Ik heb nu (nog) een Android-tablet en upload de nzb's ook op deze manier, geen probleem, gewoon knippen en plakken.
Maar hoe gaat dit met Ipad??

Alvast bedankt voor de reaktie!

het is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag maar dat is dus ook niet meer van toepassing. Ik ben eruit.
Om je popcornhour via de ipad aan te sturen heb je het programma filebrowser nodig.

Zodra je die hebt geinstalleerd en je download een nzb file, dan vraagt filebrowser waar je dit bestand op wilt slaan. (In de filebrowser configureer je eerst je pch eenvoudig door het het ip adres van de pch toe te kennen in filebrowser). Je slaat het bestand (met paste) op op de volgende locatie:share/nzbget/nzb. De pch start automatisch met downloaden.
Fluitje van een cent blijkt het dus achteraf.

Hoop dat jullie allen er wat aan mogen hebben.

Chape

Bedankt Chape,

Met welke internetexplorer download jij, Safari??
Heb je geen axtra app nodig (behalve Filebrowser) om uberhaupt te kunnen downloaden met Ipad?
Heeft Filebrowser ook de optie om verborgen mappen te kunnen weergeven, zal natuurlijk wel anders kon je de nzbget-map niet zien.

Thanks

ik gebruik safari. zodra je met bijv binsearch een nzb aanmaakt, dan opent zich vanzelf de filebrowser. Vervolgens geef je aan waar hij dit moet opslaan. wederom een fluitje van een cent. Geen extra apps nodig. en ja verborgen bestanden zijn zichtbaar.
Maar nu een tegen vraag. Een vriend van mij heeft een samsung Galaxy Tab en wil dus ook grabben via dat ding. Welke filebrowser gebruik jij om je nzb's te uploaden naar je pch? Ik zie er velen dus als je het weet ook de naam van de ontwikkelaar

Thx mate,

Chape

Ik heb nu een China Android 2.3 tablet.
Ik gebruik meestal Dolphin (internet)browser, maar ik denk dat het met de standaard internetbrowser ook kan.
Ik download de nzb-file via Yabsearch of Misterbin eerst naar de map �Download� en geef deze dan ook de juiste naam van de film.
Android heeft volgens mij een ingebouwde downloadmanager.
Nu is het belangrijk dat je eerst de app ES-file-explorer installeert, is gratis op de market.
Dan ip-adres, naam en wachtwoord van de Popcorn Hour invoeren bij �LAN�.
Je hebt nu toegang tot de mappen in de PCH.
Belangrijk: �Verborgen mappen weergeven� aanvinken anders zie je de nzbget-map niet.
Nu is het nog een kwestie van de zojuist opgeslagen nzb-file te knippen en te plakken in de nzb-map van de PCH en dan gaat ie.
Op deze manier kun je wel 3 films in een keer in de nzb-map zetten.

Klein vraagje: Kun je met een Ipad de nzb ook eerst lokaal opslaan en daarna naar de PCH uploaden of krijg je dan conflicten met I-tunes?

Bedankt

Johnberg

Hi Chape,

Toch nog even geprobeerd met het nieuwe Samsung mobieltje van mijn vrouw.
Het is toch aan te bevelen Dolphin browser ook te installeren, is ook gratis.
Downloads worden dan standaard naar de map Download gestuurd met de mogelijkheid om eerst te renamen.
Daarna met Es file explorer verplaatsen naar de Pch.

Succes

John,

wat betreft je laatste vraag of je ook lokaal je bestanden kan opslaan, volgens mij niet maar ik zal eens kijken en probeer vanavond je even terug te koppelen
Bedankt voor je tips van de Dolphin Browser en de ES-file Explorer.. Ik zal het doorgeven en uitproberen.

John,

antwoord liet iets langer op zich wachten maar je kunt dus ook lokaal opslaan.. Geprobeerd met een nzb-tje

Chape

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan