Pointers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wicherh

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
188
Ik ben een klein spelletje aan het maken. Er zijn erg veel bullets in het spel dus ik gebruik structs. Om deze snel te kunnen editen probeer ik het met een pointer te doen. Maar als nog bewegen ze niet. Wat doe ik fout?

Mijn code:
Code:
 public void Update(float elapsedTime)
        {
            unsafe
            {
                for (int i = 0; i < Bullets.Count; i++)
                {
                    Bullet bullet = Bullets[i];
                    Player target = propertyBag.PlayerByID[bullet.target];
                    Vector2 moveVector = target.Position - bullet.position;
                    moveVector.Normalize();
                    float DistanceTraveling = elapsedTime * bullet.speed;
                    float DistanceLeft = Vector2.Distance(bullet.position, target.Position);

                    if (DistanceTraveling > DistanceLeft)
                    {
                        target.Health -= bullet.damage;
                        Bullets.RemoveAt(i--);
                    }
                    else
                    {
                        Vector2* pos = &bullet.position;
                        pos->X += DistanceTraveling * moveVector.X;
                        pos->Y += DistanceTraveling * moveVector.Y;
                    }
                }
            }
        }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan