Pokemon Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

W0ody

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
9
Hallo,

ik ben voor mijn neefje een database aan het maken voor zijn Pokemon kaarten.
Zodat hij snel kan zoeken of die een kaart wel of niet heeft.
Nu gaat het zoeken via een query goed, alleen nu wil ik het via een formulier doen.
Als ik het formulier een kaart nummer intik (23/102) en druk dan op de knop zoeken wordt de query wel geopend maar wordt niet naar het kaart nummer gezocht, terwijl als ik hetzelfde nummer direct in de query intik wel wordt gevonden.

Ik gebruik access 97, omdat mijn neefje een oude computer op zijn kamer heeft staan.

Ik zal een klein gedeelte van de database hier toevoegen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 

Bijlagen

  • Pokemon.zip
    87,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Verkeerde verwijzing in je querie

In je querie verwijs je naar [forms]![frm_zoeken]![#] oftewel naar het verkeerde. Je verwijst naar het veld in de tabel. Je moet verwijzen naar de naam van het tekstveld in je formulier. Dan wordt het [forms]![frm_zoeken]![kaart nummer]. Verder het advies om geen spaties in benamingen te gebruiken en vooral geen tekens als veldnamen zoals #. Suc6
 
Gelukt

Hoi Anne-Marie,
bedankt, het is gelukt.
Nu de spatie en tekens veranderen en dan moet het goed komen.

Nog een vraag, moet ik met een opdrachtknop werken.
Kan het niet meteen als ik het nummer intik en op enter druk direct naar de query?
 
2x een enter en je bent er ook

Volgens mij is de enter geen gebeurtenis (zie ontwerpweergave van je tekstvak) die je kunt instellen. Dan zul je iets moeten met na bijwerken. Het is makkelijker om in zo'n geval de tabvolgorde te gebruiken en daarin de knop achter het keuzeveld te zetten ( ontwerpweergave -> beeld -> tabvolgorde). En nu heb je geluk want in die volgorde staat je knop al achter het tekstveld. Als je nu na een keuze 2x een enter geeft heb je ook je querieresultaat zonder moeilijk te doen, Suc6,5
 
2 keer op enter drukken werkt perfect makkelijker dan met de muis op de knop drukken.
Alweer bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan