Politievirus op mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

passat007

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Ik heb voorgisteren het bekende politievirus op mijn beeldscherm staan, d.w.z. de complete tekst incl. betalingen etc, etc
Politie Nederland - Afdeling om cybercriminaliteit te bestrijden.
Ik heb meteen Mailwarebytes Anti-Malware erop gedraaid en deze leverde 2 resultaten op:
  • Exploit.Drop.GS
  • Trojan.Ransom.GEN
Deze heb ik eraf gehaald maar in hoeverre dit gevolgen heeft voor het systeem weet ik niet.
Daarna heb ik MSE -> volledige scan gedraaid en niets gevonden.
Ook heb ik Microsoft Safetyscanner op PC gezet -> volledige scan gedraaid en niets gevonden.

Ik wilde een diagnosetool instaleren en wel DDS van sUBS.Ik heb alledrie de versies gedownload maar geen werkte op het bureaublad.Na aanklikken van het icoon was minder dan 1/2 seconde een MS-Dos venster
zichtbaar maar verdween weer als sneeuw voor de zon, dus ik kan geen diagnose vaststellen.
Ik heb veilige modus geprobeerd, active scripting uitgeschakeld en ook weer ingeschakeld, en als administrator ingelogd ik kreeg geen DOS-diagnosevenster te zien.
Ik draai op Windows7 en heb MSE als virusscan/firewall.

Mijn vraag kan ik wel mog Hijack gebruiken en een log plaatsen, zou dit noodzakelijk zijn ??
Is het zinvol om wat ik gelezen heb op jullie site b.v. Kaspersky Rescue Disk 10 te laten draaien met een USB-stick.
Deze mail is overigens op een andere virusvrije PC gemaakt.

Wieowie zou me kunnen helpen, ik zou jullie zeer dankbaar zijn.
Groetjes Wim
:(

Heren, pobleem is opgelost
Kaspersky Rescue 10, -> windowsunlocker geselecteerd en een gedeekte van het register werd "herschreven" en melding is verdwenen en blijft voorlopig weg.
Bedankt voor jullie inbreng.
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Gr. Wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan