Politievirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rvb123

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Zojuist even goed de zoekfunctie uitgeprobeerd en dat leverde wel wat informatie op.
Het probleem is eigenlijk een zelfde als bij deze topicstarter: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...eilige-modus-opstarten?highlight=politievirus
Alleen door de discussie zie ik door de bomen het bos niet meer direct.
Meerdere topics was als optie aangegeven om via F8 -> Veilige Modus -> Systeemherstel te doen.
Vorige keer had ik dit in een paar minuten opgelost en werkte de PC weer prima. Dit keer lukt het na tientallen keren proberen helaas niet. De strappen die ik neem / voorbij komen.

Pc opstarten
F8
Veilige modus
Microsoft Windows XP Home Edition
Veilige modus / zwart scherm
Beeld windows word opgestart
Gebruikerscherm (waar ik accounts aan kan klikken)
Windows word afgesloten
PC start opnieuw op

Iemand enig idee waarom hij bij veilige modus weer opnieuw opstart? Vorige keer ging dit zonder problemen.

Kan ik veilig de harde schijf eruit halen (ik heb een ''kastje'' waar ik hem in kan doen en dan via een usbpoort hem in een ander pc kan stoppen) en daar de bestanden af halen en op een andere PC zetten? Zou natuurlijk knap vervelend zijn als dan het virus ook mee zou komen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Zodra je in veilige modus bent, staat daar dan ook een Administrator account bij?

Groeten,

@pete1800
Die staat er inderdaad bij.
Ongeacht welk account en ook als ik geen account aanklik sluit hij af en start de pc opnieuw op.

@lange pier
Ik had op de pc avg2014 staan maar schijnbaar gaat dit virus er gewoon doorheen.
Staat dat los van de optie die je aangeeft?

Laatst bewerkt:
Voordat ik tip van lange pier ga proberen wil ik graag wat recent aangemaakte bestanden van de hardeschijf afhalen voor de zekerheid. Is het veilig als ik deze koppel aan een andere pc en bestanden er af haal?

Ik dacht alvast even USB stick in orde maken maar kom bij de laatste stap setup niet verder. Heb deze pc van zolder gevist en is al jaren niet meer ingebruikt. Het wachtwoord van het admin account weten we niet meer dus daarom kan ik ook de setup niet voltooien. Waarschijnlijk is er geen andere mogelijkheid dan deze pc helemaal opnieuw installeren om deze stap te voltooien/in het admin account weer te kunnen?

Misschien omdat je niet voor de meest logische hersteloptie hebt gekozen? (Zij die ook slachtoffer zijn van deze ellende hebben de oplossing voor 'getroffenen') Ergo, de politie zelf vertelt je exact wat / hoe / wanneer / waar. Je dient slechts de stapjes uit te voeren. Dacht je dat ik voor de 'grap' die link plaatste?

Laatst bewerkt:
@gast0225, die site en volgende sites heb ik inderdaad bekeken. Daar worden meerdere programmas aangeven om het probleem op te lossen.
Ben alleen bij optie 1 van lange pier begonnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan