Poll,wat is jouw favorite versie van linux?

Desktop: Ubuntu
Server: Centos / Almalinux (fork ervan)

Na 17 jaar nog steeds Linux Mint, wil echt niets anders meer.

Hé, die ken ik nog niet!
En wat een diverse hebben ze hierin! Geweldig.

Ik ga hem eens installeren op een oude laptop. Ben benieuwd!
Dank voor het delen!

Linux from scratch gebruik ik hier al jaren :cool:

kali , er is geen enkel probleem dat je er niet mee kan vinden of oplossen. Een vsphere met alle os softwares is altijd leuk ... ik kan elke software draaien zo, en je gebruikt deze voor de taak deze dienen.
Meestal gepauseerde machine die werd gecopyeert van origineel ... start snel op na gebruik smijt ik de mogelijk besmette machine gewoon weg.

Op het moment heb ik fedora kde draaien. Ongeveer een maand of 3.

Vind het wel jammer dat Mint KDE niet meer ondersteund.

Tis gewoon een schilletje die de pictogrammen koppelen aan de werkelijk opdrachten.
Uiterlijk vertoon.:)

Ik werk al weer een aantal jaar met Ubuntu, maar heb al met aardig wat distro's gewerkt inmiddels.

MXLinux, want stabiel en aanpasbaar zonder te veel in de ingewanden te duiken. Afgeleid van Debian/Ubuntu dus stabiel (!) en goede updates. Zeer tevreden mee.
XFCE vanwege de lichtere systeem eisen. Dat is niet verkeerd, en ook goed te tweaken, blij mee!
Nog geen echte problemen of incompatibiliteit tegen gekomen, dus prima voor mij.

Ik heb gewerkt met Ubuntu (is het net niet), Mint (meestal ook fijn), Fedora (Gnome is niet echt mijn ding...), SuSE (idem) en nog wat Linux smaken, mee bezig sinds 2000, maar de laatste 2 jaar blijf ik telkens weer bij MXLinux hangen.. Voor mij meer dan goed!

Terug
Bovenaan Onderaan