poort 139 sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. T

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
12
Hallo, ik hab overlaatst gehoord dat je poort 139 zou kunnen sluiten en dat dan je pc zowiso geen spyware of andere noob**** meer zal binnenlaten. Kan dit kloppen? Programma's zoals kazaa en msn messenger die zoeken gwn een andere poort om door te gaan maar moest dit werken mss een handige tip om zonder allerlei programma's een goed lopende pc te hebbe:thumb:
 
volgens mij niet hoor want via de router zijn bijna alles poorten gesloten (ook 139)maar toch heb ik ook spyware zoals alle andere.
 
Nee, dit is niet waar. Het klopt wel dat er een aantal virussen van die poort gebruik maakt. Maar met een firewall worden gewoon alle poorten beschermd (je hebt btw ook een firewall nodig om die éne poort helemaal dicht te gooien). Zonder virusscanner, firewall en anti-spyware software is je pc zeer onveilig.
 
Je moet zowiso een virusscanner hebben want kazaa en andere download programma's brengen soms ook virussen mee. Wat is trouwens een goed download programma voor muziek want bij kazaa lite staan er tegenwoordig vele muziekbestanden die 30minuten geruis laten afspelen:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan