Poort 21 in gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik probeer ftp verkeer via poort 21 in mijn router te routeren naar een pc in mijn netwerk. Echter als ik poort 21 wil toewijzen krijg ik de melding dat die al in gebruik is, en 21 wordt gewijzigd in 2121. Ik heb echter niets draaien wat die poort 21 gebruikt. Gebruik ik poort 2121 krijg ik geen verbinding met mijn ftp server. Uiteraard ook de server ingesteld op 2121. Het lijkt wel of in de router de prt 21 geblokkeerd staat. Hoe kan ik de poort 21 vrijmaken?

Mvgr, René.

Kijk eventueel ook even bij dit thread:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=186007

je zou kunnen kijken waar die poort mee bezig is, even naar start gaan, uitvoeren, in typen CMD en daarna in het dosscherm typen NETSTAT -A.
Je zult dan vinden welke poorten er gebruikt worden en door wat!

Hai jjw,

Bedankt voor je bericht. Ik krijg een hele rits cijfers te zien...maar het past niet in het dosscherm dus het eerste gedeelte vliegt voorbij zonder dat ik het kan zien. Heb je hier misschien een oplossing voor?

mvgr, René.

Laatst bewerkt:
Als het goed is, zit er een scroll aan de rechterkant die je kan gebruiken.?

Nou hij zit er wel maar je zit hem niet.
ALs je gewoon met de muis zo scrollen omhoog, er van uit gaant dat je een scroll muis hebt dan zie je de rest.
Maar goed, ik ga er van uit dat er toch een poort geforward is in de router en of er een software programma draait wat deze poort in beslag neemt, een andere reden kan er niet zijn, als je geen share progjes draait dan denk ik eerder aan spyware.
Heb je daar al een op gechekt even tussendoor.

Doe er even een screenprint bij van het netstat-cmd. Mij zegt het niet zoveel. Ik heb geen idee welk prog verder gebruik van poort 21 maakt. Ik scan regelmatig op spyware etc. Heb inmiddels van alle pc´s sp2 verwijderd maar dit bied geen verbetering. Welke poort zou ik inplaats van de 21 kunnen gebruiken voor ftp?

Mvgr, René.

Bijlagen

• cmd.jpg
    cmd.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 52
Nou een andere poort, het maakt eigenlijkn niet uit, het enige probleem is dat bijna heel de wereld op poort 21 ftp handellingen vericht, dit is daar enig zins DE poort voor.
Ik zal straks je log bekijken.

Ik heb intussen een andere poort gebruikt, maar dat werkt ook niet. Ik krijg wel via mijn lan verbinding maar niet via het internet. Op één of andere manier wordt de toegang geblokkeerd:(

Mij een raadsel..

Ik heb de router gereset naar fabrieksinstelling.
Daarna de firmware er voor de zekerheid overnieuw opgezet.
Ik heb één pc op de router aangesloten en in de veilige modus opgestart(met netwerkmogelijkheden) Daarna heb ik de router geconfigureert. Toen poort 21 proberen in te stellen...en niet te geloven ik krijg wederom de melding dat deze poort in gebruik is? Volgens mij zit er een bug in dat ding:(
Iemand nog een suggestie?

Mvgr, René.

En staat poort 21 al niet ingesteld voor ftp in jou router.
Welk merk en type router gebruik jij.

Ik heb een UsRobotics zie:
http://www.usr-emea.com/support/s-prod-template.asp?loc=bene&prod=9106
Ik denk niet dat die al ingesteld staat. In het verleden heb ik mijn fileserver draaiend gehad en de poort toegevoegd met het ip doorverwezen naar die server. Ik heb een nieuwe Fileserver(pc) geplaatst en wilde het zelfde hier doen maar als ik nu dus de poort 21 wil toewijzen aan die pc krijg ik de melding in gebruik.

Mvgr, René.

Beste r.vink
Ook ik heb zo'n router, en hij is al ingesteld.
Ga naar acces en dan virtueel server daar staat dan
virtueel ftp server,Als je dan ook nog naar firewall gaat
staat daar ook nog virtueel ftp server.Of je moet hem al eens
hebben verwijderd ,zoals ik ook heb gedaan

Groeten Ed

Hai Ed,

Mogelijk heb je een ander type of andere firmware. Ik heb alleen de mogelijkheid bij Virtual Server om de ftp weg te halen of toe te voegen.

Mvgr, René.

Hai Rene

Heb even snel gekeken naar jou handleiding,en deze is inderdaad anders.(heb ander type)
Maar je zegt dat er 1 staat ,maar kan je deze ook wijzigen.
Ik heb het ook gehad dat poort 21 niet open wou was in gebruik, bleek dat het door de virtueel ftp server te komen
dus als je het ipnummer daar kan invoeren moet het gaan lukken.

Groeten ED

Ja het wijzigen of verwijderen is geen probleem. Maar als ik dus de poort 21 wil toewijzen krijg ik de melding dat de poort in gebruik is en wordt de 2121 toegewezen. In virtual server blijft dan weliswaar de poort 21 staan. Maar of ik het wijzig in 2121(ook bij mijn ftp-prog) of niet...de ftp-server blijft lokaal bereikbaar maar niet via internet. Ik heb vandaag van de helpdesk van USR nog wat tips gekregen en die ga ik morgen nog even uitproberen.

Mvgr, René.

Nou vandaag dus contact gehad met USR en het modem/router wordt omgeruild. Laat nog even weten of de nieuwe weer probleemloos werkt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan