poort 80 open?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Ik heb een poortscan laten uitvoeren op de site van Symantec en kreeg daar de melding dat ik gevaar liep tegen hackers. Poort 80 staat volgens hun open en ook het ip/tcp en html verkeer zou gevaarlijk zijn.

Nu heb ik een router (Sitecom WL122) met daarin een firewall. Ook heb ik tijdens een tweede scan Norton internet security aangezet (dubbelop dus) en kreeg toen dezelfde melding.

Systeem gescand en geen virussen aangetroffen.

Wat is er nou mis met mijn veiligheid?:confused:

Wie helpt mij?

als je poort 80 dicht zet ben je heel goed beveiligd.
Dan ben je namelijk helemaal afgesloten voor het WWW.

Wat een raar bedrijf is dat Symantec dan. Zij zouden toch moeten weten dat dit zo is.

Of willen ze op die manier hun producten aan de man brengen?:rolleyes:

Ik neem aan dat deze test aangeeft dat poort 80 open staat aan jouw kant, en dat is nergens voor nodig. Zal waarschijnlijk de ingebouwde webserver van je router zijn.

Probeer anders eens een "second opinion :)" op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 of laat iemand eens naar je ip adres surfen

grc..goeie site
Bij mij staat ook poort 80 open en ik weet eigenljik wel zeker dat ik alles goed heb dichtgespijkerd.

Denk dat het normaal is....

Of anders, hoe kan je de ingebouwde webserver instellingen van je router uitzetten?

Poort 80 verkeer naar buiten moet je natuurlijk wel toestaan, dat is normaal en noodzakelijk om te surfen. Maar verkeer vanuit het internet naar jouw poort 80 is niet nodig, tenzij je bijvoorbeeld graag een website op je eigen pc wilt hosten.

Hoe je dat op de router uitzet verschilt erg per model. Vaak helpt het aanzetten van een ingebouwde firewall of "remote administration" uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan