poort blijft niet open!

Status
Niet open voor verdere reacties.

newdeep

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Heb sinds kort een nieuwe modem/router(EPC3925) van ziggo.
Had voorheen een Arris modem met een aparte router(sitecom).
Heb op mijn website een audio livestream lopen waarvoor een poort moet worden geopend.
Ik weet hoe ik te werk moet gaan en wat ik moet invullen alleen de poort blijft niet open.
Het lijkt wel als ziggo een update of een restart uitvoert de poort weer word gesloten.
Heb dit probleem ook kenbaar gemaakt op het ziggo gebruikers forum, maar kwam daar ook niet verder.
Heeft iemand ook last van deze materie.

poort-open.jpg

poort-1.jpg

portcheck.jpg

Laatst bewerkt:
Moet je elke dag weer opnieuw het lijstje invullen of werken de poorten een dag later gewoon niet meer?

De poort word elke keer gesloten. Dan zou ik iedere keer het loc. IP adres moeten veranderen en ook de portforwarding wisselen naar een ander IP en ik denk niet dat dat de bedoeling kan zijn!

Gr.

Ron Damman

Dan veranderd je IP adres gewoon elke dag . In de dhcp instellingen moet je even een IP reservering doen voor jou MAC adres. Dan blijft jou pc altijd hetzelfde IP adres houden.

Dank voor je reactie.
Ben jij bekend met cisco routers?
Waar moet ik dat IP laten vastzetten?

Ik heb zelf ook een cisco router. Welk model heb je? Dan kan ik je het stap voor stap uitleggen.

Oh sorry, ik zie dat je dat al vermeld hebt.

Ga naar Setup en klik dan op tabblad LAN setup.
Klik vervolgens op "Pre-assigned DHCP IP Adresses"

Voer daar je MAC Address in van jou PC en voer een IP adres in die je graag vast wil zetten.
(Mac adres kun je vinden door op je pc naar cmd te gaan(Windows+R > cmd) en in te tikken "ipconfig /all". Het aangegeven Physical Address is je MAC Adres)

Klik vervolgens op "Add Static IP"

Heb bovengenoemde uitgevoerd maar helaas.
Nog steeds is de poort gesloten.
Nu vind ik het routermenu ook een lan mac adres? ... moet ik die soms nemen?

poort-4.jpg poort-6.jpg

Hij doet het weer, ...voor hoe lang.
Heb het ip adres aangepast aan het mac adres van de PC.
Kijken hoe lang de poort nu open blijft.

Het LAN Mac adres is van je router deze hoef je niet op te geven in reservering.

De poorten zijn nu wel weer open begrijp ik. Snap alleen niet wat je bedoeld met ip adres aangepast aan mac adres.

Toen ik het MAC adres had achterhaald en ingevuld en het bijbehorende IP adres ingevuld.
Standaard is het IP adres 192.168.178.1 .
Hier heb ik van gemaakt 192.168.178.100 .
Toen ik het mac adres en het IP adres invulde en opsloeg werd dit weer veranderd in een ander IP adres 192.168.178.102 .
Dit heb ik bij de portforwarding veranderd in 102 op het eind.
Toen een portcheck gedaan en toen was de poort open.

Het IP adres die je in de reservering moest invullen is het IP adres voor je computer. 192.168.178.1 was het IP adres van de router en was dus al bezet. Je moest het IP adres invullen die je in cmd kon vinden onder "IPv4 Adress". Waarschijnlijk is er ook een apparaat die gebruik maakt van 192.168.178.100 en 101. Daarom is hij veranderd in 192.168.178.102. Vanaf nu heb je ingesteld dat jou pc dat IP adres vast heeft gekregen. Daarna moest je inderdaad de portforwarding weer aanpassen.

Nu krijg je niet meer het probleem dat jou IP adres veranderd wordt omdat die vast staat op jou MAC adres. Om dit voor de zekerheid te controleren ga naar run(Windowstoets+R) tik "cmd" en typ vervolgens "ipconfig". Het IPv4 Address moet nu 192.168.178.102 zijn en ook blijven. Als de poort weer stopt moet je dit opnieuw controleren. Als het IP adres dan is veranderd zijn de instellingen niet goed, maar blijft het IP adres wel gelijk dan is er iets anders mis.

Ik zal dit alles vanavond even controleren. Aan jou duidelijke uitleg zal het niet leggen. Mochten de instellingen toch veranderen zal ik weer contact opnemen.

Kwam vanmiddag thuis en heb meteen een port check gedaanen de poort stond dicht.
Heb toen via IPconfig nog even gekeken naar het Macadres en het IP adres(deze was inderdaad anders).
Heb de beiden nu vastgelegd in de pre assigned adresses.
Ga het weer ervaren hoelang de poort open blijft.

Dan had je wel iets verkeerds ingesteld. Bij assigned moet je het mac adres en het ipv4 adres intikken die je in cmd ziet.

Wil je een screenshot maken van die pagina?

Toch veranderd het IP telkens weer.
gister stond ie op 102 en vandaag op 103....zie bijlage.

poort-13-08.jpg poort-14-08.jpg pre-assigned.jpg

Het klopt dat het IP adres is gewijzigd. De lease is heel kort zo te zien. De instellingen bij assigned staan goed. Had je de instellingen gisteren ook zo staan? Want dan doet de dhcp niet wat hij moet doen.

Volgens mij wel!
Had het mac adres ingevuld en het IP met 100(op het eind) maar die veranderde in 102.
Toen heb ik bij portforwarding het IP adres veranderd in 102 maar vandaag was ie toch weer veranderd in 103.
Ik ga het morgen weer meemaken, als ie weer is veranderd laat ik het weten.

Is goed! Ik hoor het morgen wel. Anders gaan we een andere methode aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan