poort blijft niet open!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer. Ik heb ook gedaan wat ik kon. Heb vele routers ingesteld op deze manier en dit moet gewoon werken. Dan is er toch iets mis in die router.
Het is inderdaad slim om dan een andere router erop aan te sluiten.

Groet,
Christiaan

Christiaan,

Voel je niet bezwaard jij hebt me enorm bijgestaan.
Denk dat de modem/routers van cisco die ziggo levert aan klanten niet helemaal voldoen.
De desktop op de kabel doet het goed en constant alleen de WIFI voldoet niet.
Heb nu het WIFI van de cisco uitgeschakeld en de sitecom als een "device"aangesloten op de cisco.
Heb op de cisco bij portforwarding de poort weer opengezet en blijven duimen.
Voor het invullen van de portforwarding stond de sitecom vermeld, na het invullen stond bij device static IP.
Het WIFI signaal van de sitecom is super en veel sterker dan de cisco.
Ik blijf het in de gaten houden en hou je wel op de hoogte, als de poort open blijft ben ik helemaal te vreden.

bedankt:thumb:

device141.jpg wifi142.jpg

Ik hoor meer mensen die klachten hebben over die routers die Ziggo levert. Best wel jammer, want qua functionaliteit zijn ze wel uitgebreid.
Ik hoop dat dit beter werkt en dan is het ook weer opgelost. Thuis heb ik ook Ziggo, maar wel een losse modum en router omdat ik dat ook fijner vind.

Christiaan,

Nou je voelt 'm al aankomen.
Poort is toch weer gesloten.
Sinds ik het wifi van de modem/router heb uitgezet en er een losse router op heb aangesloten heb ik wel een goed wifi signaal.
Toch word de boel toch weer dicht gegooid.
Heb een PS gemaakt van de ipconfig/all gegevens.
Zou jij eens willen kijken of je nog iets op valt.
De eerste keer dat ik een port check deed vulde ik de gegevens in van de modem/router.
Echter in het ipconfig/all scherm staan de gegevens van de sitecom router.

ipconfig146.jpg

Jij hebt nu een router achter een router gezet. Wat een router doet is eigenlijk een nieuw netwerk maken en die laten verbinden met een ander netwerk zoals het internet. Je hebt op dit moment twee netwerken in je huis lopen. Dit kunnen we op twee manieren oplossen:

1. Schakel de DHCP van de Sitecom uit zodat het een switch/accespoint wordt. Dan wordt het netwerk geregeld door de cisco en de draadloze bereik door de Sitecom.
2. Schakel de DHCP van de Cisco uit. Dan werkt de Cisco alleen nog maar als modum en wordt alles door de Sitecom geregeld.

Aangezien we problemen hebben met de Cisco lijkt me optie 2 het beste. Het nadeel daarvan is dat je op de Cisco maar 1 apparaat mag aansluiten. In dit geval is dat dus de Sitecom router.

Koppel alle apparaten los van het Cisco router behalve de computer waarmee je op de router in wilt loggen.
Ga dan naar de DHCP instellingen en schakel deze uit.
Koppel de computer los, restart de Cisco router en sluit de Sitecom router aan.

Christiaan,

Bedankt weer voor je reactie.
Ik stuur je wat foto's om te laten zien hoe ik het nu heb aangesloten.
Ik heb de DHCP op de sitecom inderdaad uitgezet.
Als ik wat verander in het de instellingen van de cisco is dit zichtbaar bij de "portcheck".
In het ipconfig scherm is het IP adres van de sitecom zichtbaar.
Het werkt voor de rest nu prima, ik heb een constant signaal op de desktop en een sterk wifi signaal.
Het enige "snekkie" in het geheel is dat ik geen poort open kan houden.
(ps met netwerkkabel word bedoeld de utp kabel van de desktop naar de router).

ipconfig146.jpg DSCF2776-paint.jpg DSCF2777-paint.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan