poort forwarden naar ander subnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Hoi

Ik heb een freenas server geïnstalleerd. Deze hangt aan een draadloze belkin router die na de telenet modem komt met als subnet 192.168.2.1 (dus eerst de telenet modem, dan belkin router en dan die freenas server)
Het subnet van de telenet router is 192.168.0.1
Ik zou mijn freenas server willen bereiken van buitenaf. hoe moet ik de poort forwarden op mijn telenet modem (mijntelenet.be) zodat ik extern op mijn freenas server geraak die het ip 192.168.2.3 in het subnet 192.168.2.1 heeft?

thxs

Kun je een screenshot posten van de pagina die je ziet als je inlogt op mijntelenet.be?

Misschien kan ik aan de hand daarvan helpen.

Gertjan

Ik zou de belkin een ander ip adres geven, namelijk 192.168.0.2.
Dan lukt het wel.
En dan moet je de freenas server een vast ip adres geven, bij voorkeur buiten de dhcp pool.
Port forwarden op zowel de provider modem als de belkin router.

Je externe IP adres verandert trouwens meestal om de 24 uur. Misschien is het daarom beter om een DynDNS service te gebruiken? (zoals noip.com, deze is gratis)

Er zijn meerdere bedrijven die deze services aanbieden, maar velen kosten geld. Even zoeken dus.

Gertjan

Ja, dat ook ja.
Vervelend bij die kabel aanbieders.

hier dus mijn lan subnet bij mijntelenet.be:

mijntelenet.JPG

hier mijn configuratie van de Belkin router:

belkin router.JPG

Heb deze op 192.168.0.1 laten staan.
Op mijn belkin router heb ik het ip 192.168.0.2 gegeven, maar ik kan deze niet bereiken als ik met men telenet modem contact maak ( doelhost is niet bereikbaar), terwijl ze wel hetzelfde subnet mask hebben. Ik kan bij mijntelenet de dchp niet afzetten.
Ik had reeds een no-ip adres voor men extern ip, maar dat werkt, het is dat het niet werkt in combinatie met die belkin router

grts

Laatst bewerkt:
Waarom heb je trouwens 2 subnetten je kan gewoon twee router met elkaar verbinden dmv. de LAN poorten, wel DHCP uitzetten op je 2e router!
Dan gewoon je FREENAS een statisch ip geven dat aan het eind van de pool ligt een klaar is bitshifter.
Dan kun je ook gewoon porten forwarden uit hetzelfde subnet op je telenet modemrouter.
Zo heb ik het zelf thuis ook lopen maar dan met NAS4FREE ipv. FREENAS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan