poort forwarding Ergenic Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

chuigonzales

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Systeem: Windows XP
Wireless Ergenic router
Windows firewall en Zonealarm

zoals de titel al weergeeft lukt het me niet om bepaalde poorten te forwarden in een draadloze Ergenic Router. De poorten zijn al wel open in de firewalls.
Het is me ook al gelukt om in de optie pagina te komen van de router op 192.168.1.1. Daar heb ik virtuele server gevonden en volgens mij is dat ook de pagina om de poorten te forwarden. Nu weet ik alleen niet wat ik vervolgens moet doen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om deze poorten in te voeren wat geen resultaat opleverde. Als ik dan vervolgens weer in de optie pagina ging waren de poorten weer weg.

Ik zit momenteel op mijn werk, dus eventuele aanpassingen zou ik niet uit kunnen voeren.

Het gaat om TCP 4662 en UDP 4672 voor E-mule.

Thanks!

Ik heb de desbetreffende poorten al toegelaten in Windows Firewall. Ook heb ik deze al een keer uit gehad.

Bedankt voor de site trouwens, maar de desbetreffende router (Ergenic) staat er helaas niet tussen.

grtzz

Je poorten forwarden doe je meestal in de nat, virtual server is de mogelijkheid om een server ( ftp of een webserver ) te gebruiken achter de router, eigenlijk een ander doel als waarvoor jij hem wilt gebruiken, dan worden de publieke poorten doorgemapt naar de server poorten.

Jij hoeft alleen de poorten met dezelfde poortnummers als Emule te forwarden naar het ip nummer van je pc.

Het nadeel van deze manier is, de router heeft een dhcp server die de ip adressen geeft aan je pc's, die kunnen dus veranderen.

Alleen als je de dhcp server in de router uitzet, en de pc's vaste ip adressen heeft, en bij de gateway, het ip adres van de router ingeeft, heb je dat probleem niet.

Ook zul je dan in de router de dns van je isp op moeten geven en in je pc's ook.

Laatst bewerkt:
ISP = Internet Service Provider oftewel de leverancier van je internet

waar kan ik de NAT vinden dan?
Zie de attachment...

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    62,1 KB · Weergaven: 35
tja, dat ziet er helaas zo uit....

Bijlagen

• naamloos1.GIF
    naamloos1.GIF
    64,6 KB · Weergaven: 26
Probleem is al opgelost. Mensen met een Ergenic Router dienen naar Special app te gaan in het de router pagina (doorgaans 192..168.1.1 van de internet provider) en daar de poorten te forwarden.

Mensen bedankt voor jullie hulp!

chuigonzales zei:
Probleem is al opgelost. Mensen met een Ergenic Router dienen naar Special app te gaan in het de router pagina (doorgaans 192..168.1.1 van de internet provider) en daar de poorten te forwarden.

Dat nummer is je webbased config page van je router, je nummer van je isp is een dynamisch of statisch verkregen ip adres die je modem krijgt.

Dus toch nog zelf gevonden.:thumb:

Als je dan een server wilt forwarden,binnen je netwerk wat vul je dan bij app in?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan