Poort forwarding lukt maar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Armando1993

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
hallo, ik ben al een hele lange tijd aan het proberen een poort te openen in mijn router voor utorrent. ik heb een wanadoo livebox met daarop nog een router van linksys. nu heb ik in allebij de routers de poort 49100, die ik in utorrent gebruik, open gemaakt. misschien doe ik iets verkeerd met het ip adres maar ik kom er niet achter. heeft iemand misschien de oplossing. ik zet wel een screenshot van de router erop als dat nodig is

Je gebruikt 2 routers, dus moet er 2x geportforward worden.
Om precies te zijn: Op de LiveBox naar het ip-adres dat de LiveBox aan de WAN-verbinding van de Linksys heeft gegeven en op de Linksys naar het ip-adres van je pc/laptop.

Succes,

Tijs.

heb geprobeerd wat te doen, kun je zien wat ik fout doe?

mijn ip adres is 192.168.0.102, dat van de livebox is 192.168.1.1 en dat van de linksys router is 192.168.0.1

Bijlagen

• livebox.jpg
    livebox.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 43
  • linksys.jpg
    linksys.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 37
Je moet de status van de Linksys even opvragen. Je zult daar dan een WAN ip-adres zien dat begint met 192.168.1.x
Dat is dan het ip-adres dat de Livebox aan de WAN-kant van de Linksys gegeven heeft, en dat is dan ook het ip-adres waarnaar je in de Livebox moet portforwarden.

Portforwarden naar 192.168.0.x moet in de Linksys gebeuren, namelijk naar 192.168.0.102. Lees nog eens mijn instructie van eerder door!

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bij de status van de linksys zie ik nergens een wan ip adres staan, wel een ander ip adres namelijk 192.168.1.10. zie de bijlagen, deze heb ik ingevuld bij de wanadoo maar hij zegt nog steeds dat die dicht is.

kun je niet zeggen wat ik bij de derde screenshot allemaal moet invullen?

Bijlagen

• livebox1.jpg
    livebox1.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 43
  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    93 KB · Weergaven: 40
  • livebox invullen.jpg
    livebox invullen.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 37
Je zit goed met dat 192.168.1.10 als WAN adres van de Linksys waarnaar je moet forwarden op de Livebox.

M.b.t. Livebox: Wat je lijkt te doen in je schermafdrukken is het redirecten van poorten. Dat is wat anders dan portforwarding.

Zoals hieronder moet het er ongeveer uitzien, maar jij hebt maar 2 portforwarding regels nodig ipv. 3.
Kolom 4 (Protocol) t/m kolom 7 (Lokaal ip-adres) moeten zijn, respectievelijk, voor portforwarding regel 1 en portforwarding regel 2:
UDP 49100 49100 192.168.1.10
TCP 49100 49100 192.168.1.10

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• livebox_portforwarding.jpg
    livebox_portforwarding.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 74
het is gelukt, ik zat bij de geadvanceerde opties van de router, hij geeft nu aan dat de poort open is, hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Mooi dat het nu in orde is.

Je moet nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting (wellicht moet je even naar beneden scrollen om het vakje "Status van de vraag" te zien).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan