Poort niet te openen op Laptop wat wel lukt op Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo,
Ik zal een zo uitgebreid mogelijk omschrijving geven van mijn probleem.
Op mijn desktop gebruik ik een P2P programma welke ik op mn laptop ook wil gebruiken.
Op mn desktop is het me gelukt om mn poorten te openen (groene smileys) en dit wil ik ook op mn laptop. Ik heb dezelfde stappen gevolgd maar toch lukt het niet.

Mijn gegevens:
Adsl verbinding.
Firewall: Windows firewall en Eset Nod antivirus
Modem: Speedtouch 706 v. 6.1.9.6
Router: SMC 2804WBR

Router wordt gebruikt voor draadloos internet (zowel voor desk- als laptop, beiden via interne wireless kaart) en is via cross kabel gekoppeld aan modem.

Gegevens modem en router:
Speedtouch:
ip adres: 192.168.1.254

SMC:
INTERNET
Cable/DSL: CONNECTED
WAN IP: 192.168.1.64
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
Primary DNS: 192.168.1.254
Secondary DNS: 0.0.0.0
GATEWAY
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Disabled
UPnP: Enabled
Wireless: Enabled
LAN MAC Address:
00-04-E2-D0-65-F0
WAN MAC Address:
00-0E-2E-38-CD-8E

WLAN MAC Address:
00-04-E2-D0-65-F0

Laptop: statisch IP: 192.168.2.167 MAC: 00-18-DE-81-AF-0C
Desktop: statisch IP: 192.168.2.169 MAC: 00-11-09-4E-4E-F0

Mn modem herkent mn router met het fysieke adres wat ik hierboven in blauw heb aangegeven.

Wat heb ik gedaan op mn desktop:
1)Statisch IP gegeven
2) In mn router onder "NAT -> Virtual server" mn IP aangegeven + de poort van mn P2P (47706) en TCP/UDP aangegeven (+ enabled aangevikt + apply geklikt)
3) In mn modem alle instellingen voor poort openen gevolgd (met oa andere hulp van: http://www.youtube.com/watch?v=7_CDkncANGI).
Ik heb hierbij als apparaat mn router opgegeven (je kan kiezen uit een lijstje met fysieke adressen, waaronder die van mn router).
4) Klaar en het werkt!

Deze stappen heb ik precies hetzelfde gedaan op mn laptop.
Hierbij heb ik gelet op: een ander statisch IP en een andere poort voor P2P.
En hier werkt het dus niet.

Het enige wat ik kan bedenken is dat mn laptop via de interne wirelesskaart een extra programma genaamd "Intel PROset/Wireless" gebruikt om contact te maken met mn router.

Kan iemand mij verder helpen?

Groeten,

Erik

Heb je hier al wat ingesteld:

attachment.php

Bijlagen

• Sharing.PNG
    Sharing.PNG
    46,4 KB · Weergaven: 97
Ja dat had ik al.
Dat was nummer 3 uit het lijstje van wat ik op mn desktop heb gedaan.
Ik heb het youtube filmpje gevolgd.
De instellingen kloppen (namelijk ook hetzelfde als wat ik voor mn desktop heb met uitzondering van de geopende poort).
Ik heb eerst een nieuwe toepassing aangemaakt met de bijbehorende poort (55000) en die toepassing gekoppeld aan een apparaat (te weten mn router, waarvan het fysieke adres in de lijst voorkwam).

Laatst bewerkt:
Edit:
Ik heb op mn laptop het Intel PROset programma uitgeschakeld en heb nu verbinding met het internet via de Windows WLan instellingen (dus windows de verbinding laten beheren).

Nu heb ik in mn P2P programma de NAT test weer gedraaid (en ook een online poort checker) en ik krijg een "OK!" bij beiden.
Wel wordt er in het programma zelf aangegeven dat deze op de NAT "firewalled" is (rood bolletje onderaan). En de DHT is uitgeschakeld.
Kan het aan de instellingen van het programma liggen? (Vuze/Azareus)

Ik ben nu een "testbestand" (een spel) aan het downloaden om te kijken of ik groene smileys krijg.
En NEE! die heb ik dus niet.

Enig idee?

EDIT 2:
Ik heb de instellingen van Vuze nagelopen en aangepast.
Mn download gaat nu met 1,2 MB/sec en dat is super! Maar Vuze blijft "firewalled" aangeven.

Laatst bewerkt:
Ok volgens mij heb ik voor een deel mn eigen probleem opgelost :)
Alle poort checkers geven een OK aan en ik heb op internet gevonden dat zolang de NAT test een OK geeft, het niet uitmaakt of je een rood "firewalled" bolletje hebt (dit schijnt gewoon ook een foutje in Vuze te zijn).
Dus ik ga ervan uit dat dit goed is.
De oplossing hiervan was dus volgens mij een combi van het laten beheren door windows (van mn wlan) en de instellingen van vuze (via een website kunnen vinden).

Maar ik heb nog steeds geen groene smileys!! (alle verbindingen staan op local en niks op remote)
Dit zou dus evt aan verdere instellingen kunnen liggen maar ook aan wat anders??

Iemand enig idee?

En het laatste deel heeft zichzelf opgelost geloof ik....

Ik heb de testtorrent verwijderd en opnieuw gestart en YES! groene smiley!

Bedankt voor het meedenken.
Problem solved! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan