poort openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo,

Het lukt mij niet om een poort te openen voor utorrent. Ik heb een Thomson-alcatel Speedtouch 510i modem, en eeen eminent EM4450 draadloze router. Op bijde dacht ik dat de poorten goed geopend waren, maar utorrent zegt dat ze niet open staan (ook met antivirus uit). De handleiding op portforward.com biedt ook geen uitkomst (deze is verouderd).
Hoe krijg ik nu een poort open (maakt niet uit welke)?

mvg,
kaico

P.S.:sorry als dit topic in de foute categorie staat :o.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen firewall, die zit bij Kaspersky (en met die uitgeschakeld doet ie 't dus ook niet)

Start-> Configuratie scherm -> Firewall,

die zet er standaard op, alleen als je windows hebt dan.

welk OS heb je?

Windows 7 Release Candidate build 7100 32-bit. Het loop BTW al fout bij de Thomson Alcatel (dus zonde de router ertussen).

Windows Firewall staat (al) uit.

Laatst bewerkt:
Ik heb BTW wel geen static IP, nadat ik dat had ingesteld (met de handleiding van Portfoward.com), had ik problemen met m'n netwerk :/.

die handleiding werkt ook niet, het is ook een andere interface, en ik gebruik utorrent, niet bittorrent. de handleiding was wel weer wat duidelijker, maar als ik die dingen invul, krijg ik nog steeds:"Port 1232 does not appear to be open."

Je kan bij windows 7 de standaard firewall uitzetten:

ga naar configurateischerm
druk op firewall;
en dan kan je hem uitzetten!

is dat zo moeilijk!

Hoi !

Voor beide heren: zonder een statisch IP-adres gaat een port forwarden niet lukken !

Tenzij: je als enigste PC achter 'n modem zit.

@kaico: voor jouw router kun je gewoon exact de handleiding van @portforward.com volgen, daar is niets: "verouderd" aan.

Greetz,

Harry.

Bijlagen

• Thomson modem.png
    Thomson modem.png
    86,4 KB · Weergaven: 54
Hoi !

Voor beide heren: zonder een statisch IP-adres gaat een port forwarden niet lukken !

Tenzij: je als enigste PC achter 'n modem zit.

@kaico: voor jouw router kun je gewoon exact de handleiding van @portforward.com volgen, daar is niets: "verouderd" aan.

Greetz,

Harry.

Dat heb je verkeerd!

wij zitten met 3 pcs en 2 laptops.
ik heb geen static IP, en toch heb ik een 2 poorten openstaan!

Hoi !

Ik zeg niet iets wat ik niet zeker weet !

Als je het geluk hebt dat de uitgedeelde IP-adressen hetzelfde blijven omdat er bij jullie niets aan de totale configuratie veranderd kan het misschien.

Maar bijv . bij mij, waar elke week minstens 5 verschillende PC's achter de router hangen gaat dat dus echt niet op.

Denk je dat www,portforward.com die regel voor de gein in de handleiding zet ?
Of misschien: " doe mensen hebben er geen verstand van en zetten dat zo maar op internet ?"
Vind je dat zelf niet een beetje stom ?

Greetz,

Harry.

Ik wou alleen even toevoegen, dat het bij mij en mijn broer, zonder static ip gewoon werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan