Poorten 68 en 161 wel closed, niet stealth !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Als ik via Shields UP, 'Common Ports', de meest gebruikte poorten van de computer test
zie ik dat alleen poort 80 open staat; dat is gebruikelijk om de Internet Explorer zijn werk te laten doen. De rest is stealth. So far so good.
Echter, als ik alle 'all service ports' scan, zie ik (behalve de open poort 80), dat de poorten
68 en 161 niet stealth, maar wel closed zijn. Zie de bijlage.
In hoeverre kan dit kwaad ? ?

Werk met WinXP (up to date) en ZAPro 6.1.744.001.

ZAPro heeft met de installatie de firewall van XP automatisch uitgezet !
Is dat goed, of heeft het zin de firewall van XP 'ook' aan te zetten.

Bijlagen

• ShieldsUp.JPG
    ShieldsUp.JPG
    44,6 KB · Weergaven: 37
Waarschijnlijk doet je router of modem dat, de closed poorten zijn op zich niet zo erg. Poort 80 zou trouwens gewoon dicht moeten zijn tenzij je een webserver draait, voor internet explorer is dat niet nodig.

Ik zou even iemand naar je ip adres laten surfen en laten controleren of ze niet extern je router kunnen beheren.

Als ZAPro een eigen firewall heeft is het niet erg dat die van windows uit is. Het moet wel een erg zielige firewall zijn als die van windows beter is. ;) :)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk doet je router of modem dat, de closed poorten zijn op zich niet zo erg. Poort 80 zou trouwens gewoon dicht moeten zijn tenzij je een webserver draait, voor internet explorer is dat niet nodig.
Zie bijlage (WAN staat uit), is hiermee het poort 80 item opgelost ?
En hoe gaat dat in z'n werk : "Iemand naar je ip adres laten surfen en laten controleren of ze niet extern je router kunnen beheren". Wellicht heeft de exploitant (Comfourt-digitelefonie), dat zo ingesteld ?

Verder, zie de bijlage betreffende de geavanceerdeTCP-IP-Instellingen-Opties-Filtering inschakelen.
Kan dit ook de reden zijn dat de poorten 68 en 161 closed i.p.v. stealth zijn en poort 80 open staat.

Bijlagen

• 1 - 42Networks-System-Serviceaccess WAN uit zetten.JPG
    1 - 42Networks-System-Serviceaccess WAN uit zetten.JPG
    17,1 KB · Weergaven: 35
  • 2 - Geavanc.TCP-IP-Inst.-Opties-Filtering inschakelen.JPG
    2 - Geavanc.TCP-IP-Inst.-Opties-Filtering inschakelen.JPG
    32,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ok, als WAN beheer uit staat dan krijgt iemand die met die poort verbindt waarschijnlijk alleen een soort 'access denied' melding. Iemand het laten proberen is vrij simpel, is je ip adres 123.123.123.123 dan laat je iemand even naar http://123.123.123.123 surfen om te kijken wat je dan te zien krijgt.

Dat SNMP wat eronder staat is overigens poort 161, maar die wordt dus wel gesloten (echter niet op stealth gezet)

De geavanceerde tcpip instellingen hebben er waarschijnlijk niets mee te maken.

Vreemd. Na installatie van AVG free edition en wat testen met de portforwarding van de routersoftware is het nu zo dat poort 80 nu wel stealth geeft evenals poort 161.
Poort 68 blijft op closed staan. Alles werkt perfect, internet, 'n downloadprogje, Outlook etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan