poorten door isp geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurd1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
4
Goedenavond,

Ik maak altijd verbinding met mijn computer vanaf internet via poort 443. Dit is een ssh server. Het werkte prima tot ik Hetnet aanschafte. Hetnet blijkt dus inkomende poorten te blokkeren en daar zit je dus mooi mee. Nu kan ik de poort niet veranderen omdat ik extern daarvoor alleen poort 443 kan gebruiken. Dus als ik de ssh server op een andere poort zet is die poort extern niet te gebruiken :(:(

Nu zoek naar iets van een online port forwarder die als ik extern 443 aanroep hem bv op poort 3000 naar mijn pc stuurt.

Iemand hier ervaring mee, of moet ik echt weer van isp wisselen? Dat duurt dan weer een paar weken:(:(:(
 
Poort 443 wordt door SSL (https) gebruikt. SSH waar je over praat (Secure Shell) maakt gebruik van poort 22.

Ik kan me niet voorstellen dat Het Net poort 443 blokkeerd. Kan het niet aan de portforwarding in je router liggen?
 
Ik gebruik inderdaad een ssl verbinding voor een ssh verbinding. Heb met Hetnet gebeld en vertelde me dat deze inderdaad geblokkeerd word net als 21 enz enz. Alleen inkomend natuurlijk dus ik kan wel een ftp site bezoeken maar kan geen ftp server draaien op poort 21 bv.

Ik heb dus poort 443 nodig maar is helaas dus geblokkeerd. Heb ook getest met een poort test tool op internet. Je ziet dat bv poort 3389 wel open is (windows extern bureaublad) Op dezelfde manier heb ik in de router ook poort 443 geforward maar deze wordt voor hij aankomt in mijn router/modem dus al geblokkeerd...
 
Lekkere provider dan.

Kun je in de router niet opgeven dat hij een externe poort forward naar een andere interne poort? bijvoorbeeld 444 naar intern 443?

Als dat niet kan heb je twee opties, andere router kopen of andere provider zoeken.
Ik zou een andere provider zoeken (als je tenminste niet aan een jaar contract vast zit)
 
In de router is dit wel in te stellen. Dit heb ik ook gedaan voor andere poorten die wel werken. Maar helaas wordt 443 bij hetnet al geblokkeerd en komt het niet eens in mijn router aan..

Maand contract dus wordt zo snel mogelijk weg bij HETNET.
 
dan zet je toch in je router dat je poort 10443 forward naar de 22 op je pc en gebruik je toch poort 10443.... ik snap namelijk nog niet waarom je alleen poort 443 zou kunnen gebruiken...
 
Uhm ok, hetnet vertelde me dat ze de poorten hebben geblocked. Maar nu zie ik dat ik er in de windows firewall iets opnieuw moest worden ingesteld. Namelijk het ipadres wat bij poort hoort hier stond de computer naam en werkte eerst wel. Nu heb ik het ipadres ingevuld en werkt alles goed.

Bedankt voor de reacties..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan