Poorten forwarden lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter royve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

royve

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo,
Voor usbwebserver moet ik de poort 8080 forwarden omdat ik een router heb.
Ik heb om precies te zijn: de Sweex Broadband Router LB000021 .
Maar ik kan niet in de admin komen waar ik de poorten kan forwarden. in de handleiding (zie hier .pdf !) staat dat het ip van de router 192.168.2.1 is. Als ik de URL intyp, staat er dat er dat de pagina niet weergegeven kan worden?

ga via start
naar uitvoeren
type daar
cmd
geef een enter en vertel dan eens wat er bij de gateway ip adres staat

Typ "ipconfig" in plaats van cmd. Wat daar achter standaardgateway staat is jou adres om in de router te kunnen

Dan komt er het venster van uitvoeren, en die sluit daarna weer?

zodra als er staat c:\documenten dan type je daar
ipconfig
dan geef je een enter.

sorry had dit vergeten te typen bij mijn vorige vraag.

Raar....

Typ "cd.." dan enter. Dit telkens totdat je alleen "c:\>" overhoud. Typ dan nog eens ipconfig en dan enter. Het kaan ook zijn dat je adres voor de router 192.168.1.1 is.

achter standaardgetaway staat: 192.168.3.1
Mijn IP is daar: 255.255.255.0 = normaal anders ?

Dan moet je 192.168.3.1 opgeven in plaats van 192.168.2.1

Dankjewel, alleen ik heb nu het volgende probleem ... in de handleiding staat dat ik moet inloggen met admin en pass 1234 . alleen hij zegt dat het wachtwoord fout is ?

doet het nogsteeds niet :

when trying to obtain /

Access Denied Wrong Password

Probeer login "admin" en passwoord ook "admin"

Als je je logingegevens niet weet zit er niks anders op dan je router te resetten. Dit is een klein knopje aan de onderkant van de router wat je een 5 tal seconden moet in houden. Let wel op dat je alles terug volledig moet configureren.

Waar moet je alles daarna dan weer terug configureren?

In je router :D (daar waar je nu niet ingeraakt). Heeft jou provider de router komen installeren of hjeb je dit zelf gedaan? Kan ook zijn dat je er gewoon niet in mag. Hier in België bijvoorbeeld sluit tele2 de router volledig af voor de gebruiker, zij configureren alles van hun bedrijf uit.

Laatst bewerkt:
Gewoon het RESET knopje enkele seconden ingedrukt houden totdat de ledjes uitgaan en weer opstart en de router gaat terug naar de fabrieks instelling

Wie kan mij vertellen wat ik allemaal moet veranderen als ik hem terug doe naar fabrieksinstellingen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan