Poorten ook open als Shareaza uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wait2see

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Ik heb recent Shareaza geinstalleerd. Bij de configuratie heb ik Norton Firewall 2004 verkeer via alle poorten laten toestaan. Ik weet niet welke poorten dat zijn, maar goed.................

Nu is mijn vraag, en dat geldt eigenlijk voor alle programma's:
Als het programma niet draait, staan de poorten, die je bij gebruik met dat programma heb open gezet, ook open? Of staan ze bij niet gebruik dicht?

Ik weet eigenlijk niet wat eventueel de gevaren zijn van de open poorten door shareaza, maar het lijkt me een mogelijk gevaar.

Wie helpt?

Hoi,

Waarschijnlijk heb je nu te veel poorten open te staan... Poorten die openstaan geven altijd een risco, maar er zijn meestal maar een paar die de meeste risco geven.

Voor kazaa hoef je maar een paar porten open hebben te staan, deze kun je vinden in de opties van het programma of op de website van het programma waarschijnlijk ook daar in de forum.

Op www.grc.com kun je eventueel met shieldsup je systeem checken om te kijken welke poorten je hebt open te staan en of je nog veilig bent. Met deze website wordt de meeste bekende poorten die worden gebruikt door hackers getest.

Groetjes, Dj Viper

Bedankt DJ

Hoi DJ Viper,

Bedankt dat je me weer even herinnerde aan deze test. Ik heb hem net gedaan en ik ben geslaagd (althans mijn PC seems to be safe).

Nou nog even testen via symantec.

Grt'n uit Hengelo
Han

Re: Bedankt DJ

Geplaatst door Wait2see

Nou nog even testen via symantec.

Ook veilig Pffffffffffffffffffffff.

Dus blijkbaar staan de poorten alleen open als het programma draait?

Wie weet het antwoord zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan