Poorten open zetten op AT-AR220E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snaak_held

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Beste

Ik heb een ftp server geinstalleerd op men pc. Hier staat dat ie moet luisteren op poort 21 de standaard poort als ik me niet vergis.

ik heb ook in men allied telesync AT-AR220E de virtual server geenabled en daar zowel tcp als udp op poort 21 laten luisteren. Men firewall staat af op men pc.

Virtual Server Local IP Start Port End Port Protocol Remark
1 Enable 192.168.1.2 15 25 TCP
2 Enable 192.168.1.2 15 25 UDP

Wanneer ik dan scan naar mijn eigen ip adres, gevonden op www.whatismyip.com, en dan mijn poorten laat scannen, staat er niets open. Vreemd, want wanneer ik naar ftp://mijneigenip:21 surf via explorer zegt ie in een schermpje: "windows can not access this folder: Make sure you typed the file name correctly and that you have permission to access the folder." En ik heb acces naar de folder want heb user aangemaakt in serv_u ftp
details: a connection with the server could not be established en via een ws_ftp krijg ik een melding: connection failure
En ik krijg hem ook niet gemeld met ftp://gebruikersnaam:pass@ipadres:21 en das ***** en weet iemand hoe dat dat komt? :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Gebruik je een router dan ff de poort 20 en 21(mapped) toewijzen naar het ip adres van je server pc

Lokaal kan ik men ftp server wel bereiken. Ik zit hier in klein belgjes land ook met telenet. Heb al iets opgevangen dat deze automatisch alle poorten onder 1025 sluit.... dus heb ik men ftp-proggie + router aangepast naar poort 10021... en het helpt nog steeds niet... iemand?

Oké,
Poort 2121 "poort range forward" naar je server ipadres op je netwerk in je router.
ook de protocollen udp en ip aanzetten
bv 192.168.1.10 -> is dan je ftp-server.
2121 poort range forward naar 192.1681.10
Dan bv in internet explorer adres balk of ftp proggie
ftp:\\je eigen ipadres:2121

awel dat heb ik allemaal al geprobeerd, het probleem lag hem dus dat je vanuit je eigen thuisnetwerk niet kan testen... je router laat dat niet door, ie begrijpt niet dat je een lus wilt maken rond de router langs het internet...
Nu door het te testen vanaf een andere machine ging het wel maar nog een aantal fouten via serv-U... Users konden niet inloggen omdat ze geen machtingen hadden terwijl ze wel system administrator zijn e.d. ... heel raar en dan in de log gaan kijken en kreeg een rare foutmelding... en dan op google gezocht en nog mensen die hetzelfde voorhadden en dan heb ik maar bulletproof geinstalleerd :-)

Ja dat is wel een prettigere om mee om te gaan. dan wsftp als ftp proggie en je bent/zijn compleet.

wel k'heb bulletproof geprobeerd en dat lukt echt wel, men ftp server is bereikbaar voor andere dus hier kan een slot op...

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan