poorten openen voor dvr met stat.ip lukt niet in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

oolders

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo, ik heb een adsl abbonnement van online, met een sagem fast 3202 router. In mijn huisnetwerk heb ik een beveiligingscamera opgenomen via een dvr met een statisch ip adres 192.168.1.10. Als ik in mijn browser dit adres intyp krijg ik keurig verbinding en beeld. Nu wil ik deze ook van buitenaf benaderen, en probeer hiervoor een poort te openen in mijn router. Onder firewall heb ik twee regels toegevoegd, TCP en UDP protocol gelinkt aan dit statische (lokaal) IP adres. Dit opgeslagen en router gereset. Wanneer ik de poorten check met PFPortchecker zegt deze dat mijn poorten niet open staan. Ik heb inmiddels verscheidene poortcombinaties geprobeerd, echter steeds zonder resultaat. Firewall beveiliging heb ik ingesteld op minimale beveiliging. Waarschijnlijk vergeet ik nog iets of ik doe iets fout. Wie kan mij helpen???? Mijn IP is 83.119.139.135.
Van buitenaf typ ik dus 83.119.139.135:poortnummer, ik krijg echter steeds een time-out, geen verbinding, server reageert niet.

je moet de poort "forwarden" naar een ip adres,niet alleen het ip adres opgeven in je firewall

Ik vind in het routermenu nergens iets over portforwarden, of NAT. Volgens de beschrijvingen in portforward.com is het het ingeven van de gegevens onder tab Firewall en dan worden deze autom. geforward. Onder deze tab heb ik geen andere mogelijkheden.

misschien iets scheef in de netwerkconfig?
instellingen DVR / camera:
server IP 192.168.1.10
gateway 192.168.1.254
port 80
DNS1 168.95.1.1

instellingen router:
subnet 192.168.1.0
gateway 192.168.1.1
broadcast 192.168.1.255
prim. DNS 192.168.1.1

welke poort zou ik het beste kunnen openen om te forwarden naar de DVR?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan