poorten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oli4cat

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
5
Beste,

Ik vraag mij of hoe je op windows server 2008 kunt controleren of poorten openstaan of niet en hoe je eventuele blokkering door virusscanners of windows firewall kunt teniet doen.
vb: poort 80
grtz
 
Kleine moeite. Te vinden op internet.

Moest ik het gevonden hebben op het internet, had ik hier geen vraag gepost...
Dus blijkbaar zal het wel moeilijker zijn dan programma's of poorten toe te voegen via Windows Firewall instellingen...
Een link naar wat je bedoelt met te vinden op internet zou bruikbaarder en hulpvaardiger zijn.

Het is gemakkelijk om zo te oordelen hé. Ik krijg het van zo'n antwoorden hé.
En ik zoek altijd eerst zelf naar de oplossing, via de gekende Google en andere wegen oa msdn forums.
 
@Krolik, je bericht verwijderd en dat is niet de eerste. Het is hier een PC forum waar men hulp zoekt en antwoorden van "zoek maar op op internet" worden op zijn minst niet op prijs gesteld. Ik verzoek je dringend hier een eind aan te maken en niets te posten als het niet bijdraagt aan een oplossing. Als we hier alle vragen gaan beantwoorden met "zoek maar op internet" zijn we snel klaar !!
 
Laatst bewerkt:
Hallo oli4cat,

Je kunt controleren wat er wel en/of niet openstaat via: Start, Administrative tools, Windows Firewall with advanced security.

Dan krijg je linksboven 2 opties, inbound (binnenkomend) en outbound (naar buiten). Alles waar een groene vinkje bij staat, houd in dat het aanstaat en toegestaan of gelokkeert word. Als je op zo'n regel klikt weet je wat het doet.

Als je dingen wilt blokkeren, kun je een nieuwe regel ervoor toevoegen. Dit doe je als je op inbound of outbound rules staat links, rechtermuisklik, krijg je opties en staat er New rule. Volg dan de vragen en zo open of blokkeer je hetgeen wat je wilt.

Hoop dat je hiermee verder kunt.

Delta Hawk
 
Hallo oli4cat,

Je kunt controleren wat er wel en/of niet openstaat via: Start, Administrative tools, Windows Firewall with advanced security.

Dan krijg je linksboven 2 opties, inbound (binnenkomend) en outbound (naar buiten). Alles waar een groene vinkje bij staat, houd in dat het aanstaat en toegestaan of gelokkeert word. Als je op zo'n regel klikt weet je wat het doet.

Als je dingen wilt blokkeren, kun je een nieuwe regel ervoor toevoegen. Dit doe je als je op inbound of outbound rules staat links, rechtermuisklik, krijg je opties en staat er New rule. Volg dan de vragen en zo open of blokkeer je hetgeen wat je wilt.

Hoop dat je hiermee verder kunt.

Delta Hawk

Bedankt dit is tenminste de hulp die ik zocht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan