Poorten staan op de ene pc open, op de andere niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hi,

Ik heb iets vreemds met de poorten op onze computers.
Op de computer beneden staan de poorten open (open in MW3).
Maar op mijn eigen computer staan ze niet open (moderate in MW3).

Dit verbaast mij, aangezien ik dacht dat deze instelling in de router zit en dus op alle computers van toepassing zou moeten zijn...

Ik wil de poorten op mijn eigen pc graag ook open hebben.
Beide pc's draaien op Windows 7 Ultimate 64-bit.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Poortjes naar de juiste PC forwarden, of 1 PC in een DMZ plaatsen, en dan voor de andere PC alsnog de juiste poortjes forwarden ..

Suc6! ;)

Zou je het misschien kunnen vertalen naar versimpeld Nederlands? :P
Ben namelijk niet thuis in deze dingen ;)

@Phr3ak: lijkt me niet dat dat gaat werken, daar het om dezelfde poorten gaat en er maar 1 publiek ip-adres is.
@topic-starter: Het is niet mogelijk om een poort 2x te portforwarden of een poort te portforwarden naar 2 computers tegelijk. Oftewel: Er zal 1 computer op "open" kunnen staan in WW3, niet 2 tegelijk.

Tijs.

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de poorten voor MW3 op[ mijn pc open komen?
Is dat gewoon en kwestie van vanaf mijn pc op de router inloggen en dan upnp uit- en weer inschakelen?

Dan tóch maar de optie van Phr3ak uitproberen.
Mocht dat niet werken, dan de portforwarding zo instellen dat je die gericht houdt op de pc van waaraf je op dát moment wilt MW3'en en de portforwarding omrichten naar de andere pc zodra dáár MW3 moet worden gespeeld etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Pak de (electronische) handleiding erbij, en zoek op DMZ. Kan ook iets heten als "Exposed host" of iets dergelijks.
Overigens: Zonder indicatie welke router je hebt is het voor ons onmogelijk om te helpen m.b.t. DMZ...

Tijs.

a. Kijk op de doos waarin het apparaat geleverd is
b. Kijk op het apparaat zelf (ook aan de onderkant, voor het geval de aanduiding op een sticker staat).
c. Raadpleeg de (electronische) handleiding die erbij geleverd is
d. Log in op de router en kijk bij de algemene informatie / status scherm welke het is

Tijs.

Laat maar, heb het al gevonden en m'n poorten staan nu open.
Staan ze nu op de andere pc ook nog open?
Heeft dit ook risico's voor m'n veiligheid?

Laatst bewerkt:
Is deze of deze, afhankelijk of je resp. tot aan het huis of tot aan de straat glasvezel Internet hebt.

Tijs.

Als je Phr3ak's suggestie wilt volgen: Je hebt nu voor 1 pc de poorten opengezet. De andere pc zou je kunnen instellen als DMZ host.
Dat is te doen in 'tabblad' Application van je router, en dan kiezen voor DMZ Host in de linkermarge.
Vakje Enable aanklikken en dan in het vakje "DMZ Host IPv4 Address" invullen het ip-adres van die andere pc (dus diens 192.168.2.x ip-adres).
En ja, je zult dan zeker een goede software firewall actief moeten hebben op die 2de pc, zoals ZoneAlarm, Norton 360 etc., want die pc kan dan volledig worden 'aangevallen' vanuit Internet.

Natuurlijk kun je ook doen waar ik het in mijn eerste posting over had, oftewel het ip-adres in je portforwarding wisselen van het ip-adres van de de ene pc naar die van de andere pc, afhankelijk met welke je op dat moment wilt gamen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu mijn eigen pc ingesteld als DMZ host.
Dit betekent denk ik dat de poorten op de pc die beneden staat nog steeds open staan?
Op mijn pc (de DMZ host) heb ik AVG free en Windows firewall draaien. Is dit genoeg? Welke gratis firewall zou je me anders aanraden? Liever geen ZoneAlarm, daar heb ik een hekel aan...

Het zou in principe genoeg moeten zijn, zeker als op beide computers niet XP maar Vista of Windows 7 draait én je op je eigen computer hebt aangegeven dat je op een Openbaar netwerk zit ipv. een Thuis netwerk. (Bij Thuis netwerk is de firewall 'onveiliger' ingericht dan als je Openbaar aangegeven hebt).

Of de poorten nu 'open' staan op beide computers tegelijk betwijfel ik (zie ook mijn eerste posting). Ik kan dat dus niet voor je bepalen, en wordt dus een kwestie van jouw kant van uitproberen (=beide pc's tegelijk laten MW3'en).

Ik benadruk nog maar eens dat ik zelf géén voorstander ben van een DMZ-setup, maar dat was ook mijn tip niet. Hopelijk reageert de tipgever daaromtrent (=Phr3ak) hier nog even op.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan