poorten v/d router

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimos

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2003
Een beetje een rare vraag voortkomend uit een rare situatie.

Is er, wanneer je deel uit maakt van een netwerk, een mogelijkheid om vanaf je eigen pc te kijken welke poorten op de router openstaan?
De router staat namelijk bij de onderburen aangesloten in de meterkast en ik heb geen goed contact met ze.
Nu heb ik een programma 'emule' genaamd en daar moet je aangeven welke poorten openstaan zodat het programma beter draait.
Nu ging dat goed op de poort 80 maar dat is niet meer zo.
Nu wil ik graag weten of er dus een mogelijkheid is om te bekijken vanaf mijn pc (misschien een progje) welke poorten openstaan.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
In iedergeval bedankt alvast

hoi bedankt voor je reactie!
maar ik heb die check uitgevoerd en alles is safe op mijn pc maar er wordt verder niet gerept over de poorten van de router....:confused:

ow wacht ik zie het al, thnx!

kijk of je router kan benaderen in de explorer door het adres in te tikken.
Soms is dat een getal bijvoorbeeld 192.168.0.01 je komt dan in het menu van de router en je kan daar een aantal poorten forwarden. Lees eerst even handleiding van router door of check even op net emule en poort forwarding.

Mike

Nou de benodigde poort zal zeker niet open staan, dat kan ik je zo wel vertellen. Mag ik vragen waarom je download met Emul en niet met bv Azureus, dan hoef je geen poorten te open in de router, Azurues zorgt voor de betreffende poorten, ook al heeft de router deze niet open staan.
Uiteraard moet er geen Firewall aanzwezig zijn in de router die aan staat, dan wordt het lastig.
Maar goed. Je kunt niet makkelijk zien welke poorten er allemaal open staan, simpel omdat je van binnen naar buiten pingt, het zou eigenlijk andersom moet zijn, dan kun je het zien.

Maar je kunt ze dus niet aanspreken om te vragen hoe of wat. Dat is even slikken maar wel de snelste en makkelijkste weg.

ik doe dat omdat emule echt ALLES vindt....
maar die azureus he? hoe kan ik daar me zoeken?
zit daar ook een zoek functie op of moet je links vinden via internet?

Ik snap nu waarom je dat programma gebruikt....
Helaas kan dit met Azureus niet, ik dacht je download alleen maar torrents, dan heb je geen emule nodig namelijk.

Maar nogmaals, je kunt toch niet gewoon even bij de buren vragen of die en of die poort open mag ivm het downloaden van.
Je kunt ook Kazaa lite nemen, die heeft dacht ik ook geen poorten nodig door de zoek en download functies....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan