Poorten ven Emule openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwilson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
3
Help, ik heb een probleem met het openen van de poorten van mijn firewal denk ik.
Ik heb Emule geinstalleerd en een test gedaan of de poorten open staan. maar deze test faalde.
Ik zit zelf met mijn computer in een netwerk van 4 computers. Er is één computer met een ADSL aansluiting van Tiscali. De andere 3 computers gaan via deze computer op het internet. De computer met internet heeft ook Emule draaien en een Winxp Firewall. Hier draait Emule goed en zijn ook alle poorten open. Ik zit op één van die 3 andere computers. Hier lukt het me niet om de poorten te openen. Zelfs niet als ik mijn firewall helemaal uitzet. De firewall uizetten op de computer met internet vindt ik een beetje link en volgens mij zit het probleem ook niet daar.
Ik heb ook Azureus geinstalleert om bittorent bestanden te downloaden. Bij dit programma lukt het ook al niet en geeft een NAT fout aan.
Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt:confused:
 
Je geeft wat weinig informatie.Welke test heb je gedaan mbt je poorten en welke foutmelding krijg je bij NAT

Kun je niet op de ander computer downloaden
 
Je zal andere poortnummers moeten gebruiken dan op de andere pc.
Tevens heeft die hoofd pc waarschijnlijk een router, daar zal je de door jouw pc gebruikte udp en tcp poort dienen te openen in combinatie met het interne ip adres van jouw pc.
Dat interne ip adres vindt je zo:
start=>uitvoeren=>cmd=>ipconfig
 
alvast bedankt voor de reacties

De test heb ik met behulp van Emule uitgevoerd. Hierin zit zo'n test die kijkt of de poorten toegankelijk zijn. Daarnaast zit zelfs een knop om de windows firewall poorten te open. Als ik deze aanklik dan zegt hij dat dat is gelukt. Ik heb daarnaast zelfs nog de poorten handmatig geopend via een beschijving die ik krijg op de Emule site.

Natuurlijk kan ik ook op de hoofdcomputer downloaden maar ik vind het gewoon vreemd dat hij het op mijn computer niet doet.

De hoofdcomputer heeft trouwens geen router, alleen een usb modem en de IP adressen van alle computers zijn bekend want die zijn handmatig toegekend.

Ik heb de poortnummers verhoog bij emule en deze ook geopend in de firewall maar het probleem blijft hetzelfde.

De NAT foutmelding is eigenlijk heel simpel.
Testen van poort 6881 ... NAT-Fout

Duss tja.....
 
Geplaatst door dwilson
alvast bedankt voor de reacties


De hoofdcomputer heeft trouwens geen router, alleen een usb modem en de IP adressen van alle computers zijn bekend want die zijn handmatig toegekend.



Kun je me even uitleggen hoe dit dan zit met de aansluitingen van de andere computers en over welk type usb modem we praten ?
 
Het betreft een Sagem F@st 800 E2 USB modem die de hoofdcomputer met een adsl verbinding van tiscali verbind.
Op deze hoofdcomputer draait WinXP. De internetverbinding is gedeeld en gefirewalled met de winxp firewall.
Het IP adres van de netwerkkaart van deze hoofdcomputer is 192.186.0.1.
De andere computers hebben telkens een adres van 1 hoger, dus 192.168.0.2, 192.168.0.3 enz. en zijn met elkaar verbonden met behulp van een HUB.
Door nu de hoofdcomputer als gateway op te geven en de DNS servers van tiscali kan er op de ovige computers ook een internetverbinding gecreert worden.
De andere computers kunnen dus alleen op internet als de hoofdcomputer aan staat. Een beetje primitief misschien en een router is misschien makkelijker maar dit werkt ook.

In de USB modem zit geen firewall o.i.d. en is maar een klein simpel dingetje. Het is ook geen inbelmodem. Op de computer wordt deze modem als een netwerkverbinding weergegeven. Het is dus net of er twee netwerkkaarten aanwezig zijn. één voor internet en een voor netwerk.

Is dit een beetje duidelijk. Anders hoor ik het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan