poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nova

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Berichten
54
hallo allemaal..ik ben bezig voor mijn vriendin.
zij zit op kabelinternet van multikabel,niet via een router ofzo.
nu is zij er achter gekomen,dat al haar poorten open staan en de pc constant verzendt en ontvangt.
ze heeft een firewall aan staan van XP.
haar internet verbinding is zeer slecht...
wie o wie weet raad?

vast bedankt ...groetjes Astrid

:)
 
Je pc verzend en ontvangt altijd data, anders kan je niet internetten.:D
Verder lijkt het me vreemd dat als je verbinding maakt met xp met firewall enabled dat alle poorten openstaan.
Weet je zeker dat de firewall aan staat?
 
hoi SP...de firewall staat aan..
toevallig was er een monteur bij haar geweest,voor iets anders en die zei,dat het niet normaal was,zoveel verzond en ontving de pc.
ik denk zelf,dat er een worm of een ander virus in zit,die de poorten openhoud.

groetjes Astrid
 
Hmm, dit is vreemd.
Ik raad je aan om op deze link te klikken.
druk op proceed en test all common ports.
Dan worden de poorten 0 t/m 1024 getest of ze open, dicht of op stealth staan.
Geef ons het eindrapport van die scan, zodat we dan zeker weten dat je poorten openstaan.
 
ik ben bezig voor mijn vriendin...zit nu niet op haar pc..
kan ik het ergens anders testen?
 
Ik kan je effe niet volgen.
Als je haar pc wil testen, zul je toch met haar pc het internet op moeten gaan:confused:
 
Laatst bewerkt:
ben hier en daar aan het rondvragen,wat het zou kunnen zijn.
ik zit nu op mijn eigen pc :p
maar morgenavond ben ik op haar pc bezig....
als ik bij haar online kan,kunnen we evengoed die poort test doen,als ik zover ben?
ik ga eerst bij haar op virusscannen en formateren..
dan kijken of ik online kan komen

groetjessssssssssssssssssssss
 
Er zijn talloze programmaatjes op internet te vinden die je inkomende en uitgaande verkeer monitoren. Een iets geavanceerdere firewall als ZoneAlarm (gratis) laat zien wanneer (helaas niet hoeveel) er iets verzonden of ontvangen wordt en laat ook zien welk programma de "schuldige" is...

www.zonelabs.com
 
zonelabs is mij wel bekend en ben ik ook van plan te gaan gebruiken op haar pc..
 
SP..als ik morgenavond klaar ben met mijn vriendin haar pc,dan ga ik de poortscan doen,zoals je me zei en stuur ik je de eind scan op..

je hoort nog van me en alvast bedankt voor alle moeite
 
Prima, vergeet niet dat je nog geen firewall moet installeren, maar de firewall van xp moet gebruiken om de poorten te testen, naar dat rapport ben ik heel erg nieuwsgierig.
 
oke ik ga het proberen..
maar waar stuur ik dit rapport naar toe?
of kan ik het kopieren en plakken hierin?

groetjes Astrid
 
Met rapport bedoelde ik wat je te zien krijgt op de website.:D
Je zult tijdens de test allemaal kleine vierkantjes zien.
Elke vierkantje stelt een poort voor.
Aan de kleur van het vierkantje kan je zien of de poort open, dicht of op stealth staat.
Jij zult dan aan ons moeten vermelden hoeveel rode vierkantjes er zijn, aangezien dat de open poorten zijn.
 
hoi SP...het was gisteravond nogal laat geworden,vandaar dat ik nu even een berichtje achterlaat..
het is allemaal gelukt,het spul draait als een trein.
de poorten staan dicht :)
wat betekent het als ze op stealth staan?
groetjes van astrid
 
Als je poorten op stealth staan, dan ben je als het ware onzichtbaar op het internet.
Een voorbeeld, als iemand op het internet naar jouw poorten scand, dan krijgt hij een signaal terug dat je wel op het internet bent, maar dat de poorten dicht zijn en zo kan hij geen info van je pc krijgen.
Dat is met gesloten poorten.
Maar waneer je op stealth staat, dan krijgt de persoon die scand geen signaal terug, in andere woorden het is alsof jij niet op het internet ben aangesloten terwijl je er wel op zit.
Zie het een beetje als die moderne vliegtuigen die onzichtbaar zijn voor radar, vandaar de naam stealth.
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan