Poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Is het misschien mogelijk om in mijn router (een Sitecom Wireless Network Broadband Router) alle poorten meteen open te zetten? Zo ja, hoe dan? Zo nee, deg dan even;)

Normaal gesproken typ je in je adresbalk 192.168.1.01 of zoiets in. Ik weet niet of er verschillen bestaan.
Vervolgens ga je naar Nat Setup/Open ports.
En nu maar hopen dat een Sitecom op een Draytek lijkt :)

Maar......waarom in vredesnaam al je poorten open? Heb jij thuis ook alle deuren wijdopen, dag en nacht? :cool:
Zet alleen die poorten open waarvoor het noodzakelijk is.
De meeste programma's vinden zelf de weg wel.
Alleen met KaZaa, Winmx en Azureus moest ik wat doen.

maar wat moet ik dan bij die Nat Setup / Open ports doen??

En nee, ik heb hier niet alle deuren open staan maar ik werk meestal zonder router en dat gaat prima - ik ben nog nooit gehackt, ook al heb ik geen een firewall....

Als het lijkt op mijn staatje.......zowel voor tcp als udp zet je beginnen bij 0 en eindigen bij 2000.
Maar....................verstandig is het echt niet. Zet toch alleen open als er om gevraagd wordt!!!

Wacht maar tot je echt last van een hacker krijgt :cool:
Het meest vervelende schermpje wat ik ooit met Windows te zien kreeg was het volgende:
Uw wachtwoord is niet geldig, voor deze handeling is het wachtwoord van de supervisor nodig.
En daar stond ik als administrator.

Laatst bewerkt:
Ik zal het meteen proberen als ik de router er weer in kan doen - en natuurlijk is het wel verstandig, ik werk nu de afgeleopen 4 maanden al zonder router - het werkt perfect en geen hackers.

------------------------------------------------

Ik liep toenet naar de badkamer en 3x raden wat....... alle deuren die ik tegen kwam stonden wagenwijd open:D *geen grapje*

Laatst bewerkt:
In computertermen werkt het zo:

Een huis = ip-adres
Een raam = poort

Een dief is al lang blij met één raam(poort) open.
Poort kan elke willekeurige poort zijn.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Jazeker, een vriend van mij is een keer bij mij binnengedrongen via poort 21 die ik had opengezet voor mijn ftp server - maar ik heb nu dus mijn ip-adres gewijzigd en niemand kent em nu, en ik heb em op http://www.no-ip.com of http://www.no-ip.org (een van die 2) laten verbergen, dus daarom zit ik grotendeels al veilig.

Het is een server die ik alleen voor mijzelf gebruik, en dus aan niemand anders geef.

Dan is het goed, heel verstandig.

Het is toch simpel waarvoor DNS dient? Hiermee kom je aan elk ip-adres achter natuurlijk, dus zo geheimzinnig is het helemaal niet.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Dennis90, blij dat je met wat meer uitleg kwam!

Stinuz, ken je het gezegde: Wie niet horen wil moet maar voelen? ;)

Groetjes allebei, ik ga weer even op vakantie!.

hmmm... gingen wij dit jaar maar op vakantie:(

En áls het werkt en áls ik dan gehackt word, dan zeg ik het meteen, maar dan kan je lang wachten:D

Ik hoop het voor je :)
Zolang ik nog met mijn router steeds weer een melding krijg van Norton met zoiets als MSSQL aan de poort dan zit ik liever iets safer. Iets zei ik:

Kijk maar wat de firewall toch nog meld. En verder hoor je me niet meer ;)

Bijlage was te groot.
Hierbij alsnog.
attachment.php

Droom zacht Stinuz :p

Laatst bewerkt:
Nee - ik hoop altijd op wat actie in mijn dromen:D

Als je wat spanning wilt.........neem dan eens Azureus. Iets met bit torrents. Ik gaf twee poorten en ze namen er zoveel als ze wilden. Ik werd duizelig als ik het log zag. Ook lang nadat Azureus uitgeschakeld was.

Wat je zag op bijgaand log waren voor het merendeel aanvallen op poort 6699. De WinMx poort. De meesten van 1 IP adres. Kennelijk iemand die het niet leuk vond dat ik haar/hem er af gooide wegens niet sharen :cool:

Stuur (mail ofzo) mij zijn/haar ip-adres dan eens, ik heb een hekel aan leechers!

Welk programma gebruik jij eigenlijk (die ene in dat plaatje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan