Pop / imap

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil graag mijn actuele mail overal kunnen lezen. Verder wil ik mijn afgehandelde mail op een overzichtelijke manier (op mijn eigen PC) bewaren en mails vanuit de "actuele" omgeving naar de "afgehandelde" omgeving verplaatsen.
Het is mij duidelijk dat ik voor de actuele mail voor IMAP moet kiezen en voor de afgehandelde mail een POP-account kan aanmaken, maar is dat echt de meest simpele methode?
 
In principe is er geen enkele noodzaak voor beide. In principe zijn het concurrerende oplossingen die ieder apart als zowel tegelijk gebruikt kunnen worden.

Ik gebruik persoonlijk voor actuele mail ook POP, omdat dat wat mij betreft makkelijker is in het afhandelen van mijn mail (ik gebruik lokale regels).

POP levert mail aan als digitale enveloppen. Je krijgt het in de bus geduwd wanneer je dat vraagt en dan houdt het verder op. IMAP ziet berichten meer als files in een directory. Berichten hebben een plaats en een structuur die op de server bijgehouden en veranderd kan worden. IMAP kan echter ook berichten gewoon "pushen" voor offline opslag.

Als een "webmail" met online indeling en structuur een noodzaak is dan is IMAP eigenlijk de enige oplossing. Met de juiste mail client is IMAP echter ook prima te gebruiken voor lokale offline opslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan