• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pop-up bij klikken op SAVE button

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeldahool

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
bij een bestand dat ik heb gemaakt is het om wille van verschillende redenen sterk af te raden het bestand op te slaan. Ik wil daarom een beveiliging inbouwen die bij het aanklikken van de standaardknop in Excel een pop-up laat verschijnen waarin ik een tekst kan plaatsen waarin ik aangeef dat het zeer af te raden is. In dat pop-up venster kan men dan alsnog aangeven of ze ermee door willen gaan.
(let op: ik heb dus geen icoontje ingevoegd waar ik een save-macro aan hang, ik wil echt dat het via de standaard save button gaat omdat bijna iedereen die toch zal gebruiken om het bestand op te slaan.

Nog beter zou zijn als de optie het bestand op te slaan geheel onklaar wordt gemaakt.

ik heb het gevoel dat ik teveel wil. Maar dat heb ik vaker gehad toen ik hier een vraag plaatste en eigenlijk is de vraag toch altijd beantwoord. Wie weet dit keer ook......

Wie o wie kan me helpen met dit probleem? :eek:

Je kan volgende code gebruiken om het opslaan van een bestand tegen te gaan:

PHP:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
MsgBox "Opslaan is niet toegestaan", vbInformation + vbOKOnly, "Verboden actie..."
Cancel = True
End Sub

Die dien je in de code van ThisWorkbook te zetten.

Natuurlijk wanneer macro's niet ingeschakeld zijn kan je nog altijd saven.

Je optie om de mogelijkheid van opslaan te blokkeren (button disablen) zal ook wel gaan, maar die code is ingewikkelder en hangt ook van ingeschakelde macro's. Je moet dan ook veel mogelijkheden gaan "blokkeren", zoals de save button, sneltoetsen, menuopties. En ik ben niet zeker of al die zaken hetzelfde aan te spreken zijn bij Excel 2007 in vergelijking met oudere versies.

Vergeet ook de VBA code niet afteschermen wanneer anders kan je de code ook wissen.

...en dan heb ik nog een leuke naar aanleiding van de code van Finch... Dit is namelijk een beetje het 'kip en het ei' verhaal!
Je zal er toch ergens voor moeten zorgen dat er een 'achterdeurtje' in de code zit. Namelijk op het moment dat je de code in je workbook zet, heb je niet meer de kans om deze op te slaan bij je workbook...:rolleyes: :D

Groet, Leo

...en dan heb ik nog een leuke naar aanleiding van de code van Finch... Dit is namelijk een beetje het 'kip en het ei' verhaal!
Je zal er toch ergens voor moeten zorgen dat er een 'achterdeurtje' in de code zit. Namelijk op het moment dat je de code in je workbook zet, heb je niet meer de kans om deze op te slaan bij je workbook...:rolleyes: :D

Groet, Leo

dan ga zet je Excel even in Ontwerpmodus en zodoende worden macro's niet uitgevoerd, en dan kan je saven.

hahaha Leo, daar liep ik inderdaad tegenaan :D

Maar het is opgelost door de ontwerpmodus! Dank jullie beiden! :thumb:

Finch, Ook namens mij weer bedankt! :thumb: Die van die 'ontwerpmodus' kende ik nog niet en was dus met zulk soort codes altijd aan 't klooien.... :confused:
LEUK zo'n forum!!!

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan