Pop up doet ontzettend irritant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crime

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Ik gebruik wel vaker javascripts popups. maar dit heb ik nog niet gehad.
Een pop up; Je klikt op de link, en dan verschijnt de pagina niet in een pop up, maar gewoon in dat zelfde venster.

Kan iemand mij vertellen waarom en wat ik fout doe? Komt het omdat de pagina niet van mij is, lijkt me wel raar want ik heb wel eens een pagina die niet van mij was in een pop up gekregen?

Rick ;)

ik denk dat je bedoelt dat de link van de pagina geen target heeft. Wat je dan moet doen is zoiets:
HTML:
<a href='http://www.google.com' target='_blank'>Naar google</a>

dit heeft verder weinig met popups te maken trouwens. Maargoed.

:thumb:

:o

<A HREF="javascript:popUp('dit is dan de link')"> link </A>

en dan tussen de head dingen nog zon extra ding, zo pop up ik altijd hoor, targets gebruik ik nooit bij popups?
alleen bij iframes. Ik wist niet dat het was met popups te maken had * dom *:o

Nee. target en popups hebben zoals Vegras ook zij niks met elkaar te maken.

Je was nogal vaag in je eerste bericht, "En dan tussen de head nog zon extra ding" is ook een beetje vaag.

Als je nou eens je code laat zien voor de functie popUp kunnen we er in ieder geval naar kijken. Nu hebben we geen flauw idee wat je doet.

tussen head

Code:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=1006,height=771,left = 137,top = 126.5');");
}
// End -->
</script>

en bij link:

Code:
<A HREF="javascript:popUp('site link die wel van mij is, maar niet opdezelfde host staat.')">klik</A>

Rick :(

Vanwaar eval? En waarom date.getTime()?

Als het erg belangrijk is om een referentie naar je popup te houden, prop het dan gewoon in een array.

Daarnaast wordt language niet meer gebruikt voor script elementen. Gebruik type="text/javascript".

PHP:
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
var popupArray = newArray();
function popUp(URL)
{
   var newWindow = window.open(URL, "_blank", "toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=1006,height=771,left = 137,top = 126.5");
   popupArray.push(newWindow);
}
//]]>
</script>

Vanwaar eval? En waarom date.getTime()?

Als het erg belangrijk is om een referentie naar je popup te houden, prop het dan gewoon in een array.

Daarnaast wordt language niet meer gebruikt voor script elementen. Gebruik type="text/javascript".

PHP:
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
var popupArray = newArray();
function popUp(URL)
{
   var newWindow = window.open(URL, "_blank", "toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=1006,height=771,left = 137,top = 126.5");
   popupArray.push(newWindow);
}
//]]>
</script>

Er veranderd niets.

Het werkt prima bij mij in FF en IE, dus kun je nu je volledige html laten zien? En welke browser gebruik je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan