pop-up formulier popt niet altijd naar voorgrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Geacht forum,

Met regelmaat heb ik dat pop-up formulieren bij openen (middels een knop met macro) niet naar de voorgrond op-poppen, maar dat deze openen achter het reeds geopende formulier en daardoor niet direct zichtbaar worden. Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe dit is op te lossen?

Ik zou wel weten hoe je het met VBA oplost, maar met macro's niet. En gezien je voor je macro weinig respons krijgt, zou een VBA oplossing dan zo gek nog niet zijn :).

Ik dacht al dat het met VBA nauwkeuriger te regelen is, maar ik heb daar niet zoveel ervaring mee... ik probeer 't en kom hier weer terug als ik het niet voor elkaar krijg, ok?

met VBA kun je de eigenschap acDialog als parameter meegeven; die overruled alle andere instellingen. Is dus de degelijkste uitvoering. Maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat je Popup in je formulier had ingesteld, anders is het geen popup formulier :).

Kan je mij een voorbeeld sturen van de code, als ik bijv. het formulier Frm_View als popup-formulier in fullscreen naar de voorgrond geopend wil hebben?

En wat betekent eigenlijk "Modaal" (waarom zou ik dat op ja moeten zetten)?

Laatst bewerkt:
... als ik bijv. het formulier Frm_View als popup-formulier in fullscreen naar de voorgrond geopend wil hebben?
't Is het een of het ander: een popup kan uit name van dat het een popup is nooit fullscreen. Moet je ook niet willen: is gruwelijk lelijk :).

Hoe kom je daar nou bij, het is helemaal niet lelijk, oogt heel normaal.
Ik heb pop-up op ja staan en "bij openen" docmd.maximize, dat gaat op zich prima, alleen soms verschijnt het pop-up formulier niet naar de voorgrond.

Het maakt me ook niet uit of het een "pop-up" is, als het maar gemaximaliseerd naar de voorgrond geopend wordt, dus daarvoor vroeg ik je om een stukje voorbeeld code.

Laatst bewerkt:
Popup's moet je (vind ik dus) alleen gebruiken voor kleine formulieren die iets doen met data uit een onderliggend formulier. Die laad je dan ook nog eens als dialoog zodat het onderliggende formulier (come to think of it: alle formulieren) niet bewerkt kan worden tot de popup is afgesloten. Als je standaard formulieren beeldvullend wilt draaien, moet je ze in mijn ogen dus niet als popup gebruiken. Het leuke van de nieuwe Access versies is: als je ze in tabweergave gebruikt, zijn ze al beeldvullend zonder dat je daar iets voor hoeft te programmeren. Maar omdat ik jou niet wil weerhouden om lelijke formulieren te maken:
Code:
    DoCmd.OpenForm "Popup", WindowMode:=acDialog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan