• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pop up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker41

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hoi Hoi,

Ik heb een vrij dringende vraag. Er is mij gevraagd om iets in te bouwen in excel.
Ze hebben bij ons een bestand met een planning wanneer iemand iets moet doen.
Nu willen ze een pop up die op het moment dat het gedaan had moeten zijn gaat oplichten of knipperen. Hoe maak ik zo een pop up??

Kun je als je blieft zo snel mogelijk antwoorden?

Dank je wel.
Lotte

Om hoeveel activiteiten van hoeveel mensen gaat het dan?
Bedoel je bv 20 mensen die per persoon 10 activiteiten moeten uitvoeren = 200 gebeurtenissen die moeten leiden tot een pop-up als de tijd is verstreken?

er zijn 2 mensen die in de zelfde file werken. er is een schema met een planning wanneer wat gedaan moet worden voor ongeveer 150 regels. Echter per groep moet er gezien kunnen worden wanneer iets gedaan had moeten zijn.
Op het moment dat mijn ene collega in logd moet hij in die planning pop upjes krijgen van dit had nog gedaan moeten worden en die ook. Hopelijk begrijp je het anders moet ik even een voorbeeld bestand opvragen.

lotte
dank je trouwens voor je snelle reactie

Wel graag even een voorbeeldbestand.

Kun je het niet oplossen met een extra kolom "Afgehandeld" waar je Ja of Nee in laat zetten? Daar kun je heel makkelijk op filteren.

er zijn 2 mensen die in de zelfde file werken. er is een schema met een planning wanneer wat gedaan moet worden voor ongeveer 150 regels. Echter per groep moet er gezien kunnen worden wanneer iets gedaan had moeten zijn.
Op het moment dat mijn ene collega in logd moet hij in die planning pop upjes krijgen van dit had nog gedaan moeten worden en die ook. Hopelijk begrijp je het anders moet ik even een voorbeeld bestand opvragen.

lotte
dank je trouwens voor je snelle reactie
Als je het zo wilt dan zal je aan de VBA moeten.
Als het ook simpeler mag dan kan je gaan denken aan voorwaardelijk opmaak oid.

Beste lotte1000 ;)

Ik zou ook opteren voor voorwaardelijke opmaak, zie mijn bestandje dat je al een beetje op weg helpt.
Als je het dan toch zo dringend nodig hebt, is dat wel een van de mogelijkheden.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Lotte,

Is dit wat je zou kunnen gebruiken.
Zo kan je de taken invullen, als het uitgevoerd is door een bepaald persoon voer je daar de naam in en dan wordt er groen wat er gebeurd is, en rood wat er nog moest gebeuren.
Wat wit is, dat valt in de toekomst!

Bijlagen

pop up

Goed ik heb de bestanden en precies wat ik nodig zou moeten hebben.

Ik heb 2 bestanden. Ik heb niet de originele want bevat data die niet online mag.
het eerste bestand heb ik blad1 genoemd.
Bij blad1 in heb ik 2 tapbladen. op tap blad in staan item nummers en tab blad 2 ook.
Dan heb ik nog het 2de bestand (heet blad2) hier zie je ook item nummers staan.
Deze itemnummers moeten matchen met die van blad1 tapblad 1 en 2. Echter kan het dat ze de nummers er dubbel in staat. Dan moet hij ze nog kunnen herkennen.
Er zit alleen een maar aan. Als je kijkt in blad 2 zie je daar nog meer informatie staan.
RNS printing / post enz. Deze cellen krijgen een kleurtje als ze voldaan zijn. Mocht de hele rij in kleur zijn is hij voldaan.

Ik wil nu in Blad2 dus de matches zien knipperen als ze er niet tussen staan(dit in kollom J). Alleen als alle cellen er naast een kleur hebben mag hij niet gaan knipperen.

Hoe bouw ik die formule in???

lotte

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan