ik wil mijn facturen gaan beheren in excel. maar de factuurregels moeten gevuld worden vanuit een pop-up bestand of iets degelijks. Dit omdat ik diverse artikelen heb. De pop-up toont dan art.nummer - omschrijving - prijs. Na selectie uit de pop-up moeten de cellen op de actieve regel gevuld worden. Daarna met de cursor naar de volgende factuurregel, etc.
Heb geen idee hoe ik dit zou kunnen klaarspelen. Zou iemand een dergelijk pop-up kunnen maken, met 2 artikelregels. Hiermee kan ik verder knutselen.
Ik vul dus eerst een bestand of dergelijks met de artikelen en kan vervolgens in de factuur dit met een hot-key opvragen en door de pop-up lijst (gesorteerd) wandelen en het artikel kiezen. Na keuze komt dit artikel compleet op de factuurregel in de sheet.
Hier de factuur :
Aantal Art.nr. Omschrijving Bedrag Totaal
1 205BP950 Poetsmachine 950Watt 89,90 89,90
1 2053SET Poetsset 3-delig 29,90 29,90
als de cursor op een nieuwe regel komt in kolom Aantal, kan ik op een Hot_key drukken.
er wordt dan een lijstje met artikelen getoont (art.nr. + omschrijving)
na mijn keuze wordt de keuze op de nieuwe regel geplaatst, incl. alle benodigde velden
Maar ja, hoe doe ik dat?
Heb geen idee hoe ik dit zou kunnen klaarspelen. Zou iemand een dergelijk pop-up kunnen maken, met 2 artikelregels. Hiermee kan ik verder knutselen.
Ik vul dus eerst een bestand of dergelijks met de artikelen en kan vervolgens in de factuur dit met een hot-key opvragen en door de pop-up lijst (gesorteerd) wandelen en het artikel kiezen. Na keuze komt dit artikel compleet op de factuurregel in de sheet.
Hier de factuur :
Aantal Art.nr. Omschrijving Bedrag Totaal
1 205BP950 Poetsmachine 950Watt 89,90 89,90
1 2053SET Poetsset 3-delig 29,90 29,90
als de cursor op een nieuwe regel komt in kolom Aantal, kan ik op een Hot_key drukken.
er wordt dan een lijstje met artikelen getoont (art.nr. + omschrijving)
na mijn keuze wordt de keuze op de nieuwe regel geplaatst, incl. alle benodigde velden
Maar ja, hoe doe ik dat?
Laatst bewerkt: