• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop-up scherm die gegevens invoert

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste forum gebruikers,

Op mijn werk gebruiken wij een excel documenten die de gegevens haalt uit een exxport bestand van een automatiserings programma.

Nu is het zo dat wij niet alle gegevens over kunnen halen maar een 5 tal cellen handmatig moeten invoeren.
Nu is het volgens mij mogelijk om via een userform een pop-up schem te tonen waar deze gegevens ingevult moeten worden.
tot zo ver snap ik het, maar hoe kan ik dit pop-up scherm maken dat hij de cellen invult(beterft cellen B 55-59).

Dit scherm zo alleen moeten opstarten als 1 van de cellen leeg is ik weet niet of het mischien handig is om alleen de cellen te tonen die ingevuld moeten worden of dat de cellen die ingevuld zijn getoond worden.

Alvast bedankt.

Ik heb zo'n schermpje voor u gemaakt, dit wordt nu aangeroepen via een button maar kan ook vie een event aangeroepen worden.

Bijlagen

Alvast bedankt ga er nu mee aan de slag om hem te integreren.

Zou je mij mischien nog kunnen helpen met het menu te laten draaien bij start-up of nog mooier als de cellen B55 tot B58 leeg zijn.
Ik heb al verschillende manieren geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

Als de marco opstart met 1 lege cel of met een waarde in deze cel is dat al genog voor mij

Ik ben ook ergens een code tegen komen met: if ..... B56="" then
Sub ...

Als bijlage heb excel tabblad waar deze op nodig is.Bekijk bijlage Test document.xlsm

Alvast bedankt

Ik heb het formulier_open nu gekoppeld aan het openen van het werkboek en op voorwaarde dat er één of meerder cellen niet ingevuld zijn in bereik B55:B59.

Je kan dat ook (misschien beter) aan een Before_Save of Before_Close koppelen.

Bijlagen

Harstikke bedankt,

De reden waarom het met start-up moest is dat deze gegevens gewoon ingevuld moeten worden zodra men het bestand gebruikt.

Deze gegevens zijn benodig in de andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan