• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pop-up venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErVee1955

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
27
Ik heb per maand een lijst met namen.
Nu zou ik graag per naam een link willen hebben naar een pop-up venster, waarin de variabele gegevens gezet kunnen worden.
Ik heb het nu in een opmerking staan, maar als er iets in de gegevens verandert, dan moet ik dat per maand gaan aanpassen.
Dus graag de variabele gegevens per naam op een centrale plek, en per naam een link daar naar toe.


Hoe zou ik dat kunnen realiseren?
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Hi,
je geeft zelf al het antwoord op je vraag:
Dus graag de variabele gegevens per naam op een centrale plek, en per naam een link daar naar toe.

maak een tabel met de opmerkingen per naam.
dan in de cel naast de naam een verticaalzoeken functie die verwijst naar deze tabel.
Met een ALS.FOUT er omheen om foutwaarden te negeren als een naam niet voorkomt in de tabel.
zoiets:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A3; <tabel> ;2;0);"")

LET OP; een naam mag maar één keer voorkomen in de tabel. Anders met ID nummers gaan werken.
 
Of anders zo. dubbelklikken op een naam.
 

Bijlagen

  • vraag (1).xlsm
    21,9 KB · Weergaven: 48
kijk in de programmacode van this workbook.
 
Hoe kom ik in de programmacode van dit workbook?

Gevonden, maar het brengt me niet echt verder
 
Laatst bewerkt:
Door te dubbelklikken zoekt hij wat er geschreven staat op blad 2019 naast de naam die aangeklikt is en toont dat in een userform.

Je kan die code ook in ieder blad afzonderlijk zetten maar door het in this workbook te zetten geld ze voor alle bladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan