pop-upvenster maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Hallo allemaal, ik ben een beetje met een website aan het stuntelen om het te leren maar wat moet ik doen om een pop-upvenster te maken? Stel dat ik een link naar een plaatje heb dan wil ik dat plaatje in een nieuw scherm geopend zien in plaats van deze ter vervanging van de pagina. Ik gebruik eigenlijk het meest vreemde programma wat er hiervoor is en er zullen er veel zijn die advies geven welk programma ik beter kan gebruiken hiervoor, maar ik vraag het voor Microsoft Word :o...

TNX alvast!

Een nieuw venster doe je gewoon met achter de link het volgende te zetten:

Target="_blank">

Dus :

PHP:
<a href="http://www.roosjenanddriessen.tk" target="_blank">

Als je een echte pop-up wilt moet je iets als een javascript gebruiken of een programma als dit:

http://www.codelifter.com/pop5index.html

Zelf ben ik niet zo goed in javascripts e.d, maar mischien iemand anders?

Laatst bewerkt:
De oplossing die SmartGuy hierboven geeft is niet te doen in Word zelf, maar daarvoor kan je het beste de HTML pagina zelf openen in bijvoorbeeld kladblok. Daar ga je opzoek naar die
PHP:
<a href=
met de link naar je plaatje wat je wilt openen in een apart scherm.
Daar voeg je dit target="_blank" aan die link toe voor de >

Olav

Allebei heel erg bedankt voor de aanzet, het kan ook heel gemakkelijk in Word zelf! Ik heb het gedaan zoals jullie zeiden, met die scripttaal en ben toen weer gaan kijken wat er nu veranderd was. Asl je dus in Word een hyperlink invoegt, komt er rechts in beeld 'doelframe' te staan. Als je hierop klikt komt er een apart venster met enkele keuzes, waaronder 'openen in nieuw venster'! Nu opent de link zich in een nieuw venster.

Nogmaals bedankt allebei!

:o Ahum, nog een vervolgje hierop: hoe maak ik een hyperlink zodat je dit venster weer kunt sluiten? Ik weet dat het meer scripttaal is maar misschien is er ook een gemakkelijkere oplossing?

Maak je keuze ;)

=============CLOSE Button

Adding a "close window button"
The close window button is nice to offer the reader. It can be in the form of a button,
image, or a text link.
Button link:
&lt;br> &lt;center>&lt;form>&lt;input TYPE="button" VALUE="Sluit Venster"
onClick="window.close()">&lt;/form>
&lt;/center> &lt;BR>
Text link: &lt;a href="java s cript:window.close()">&lt;B>CLOSE WINDOW&lt;/B>&lt;/a>
&lt;BR>
Image link: &lt;a href="jav a s cript:window.close()">&lt;IMG SRC="closeme.gif" BORDER=0
ALT="CLOSE ME">&lt;/a>
============

:cool:

Laatst bewerkt:
Gelukt!

Bedankt Peter, ik heb de button gekozen! Als je bij 'hyperlink' in Word 'javas cript window.close()' typt, werkt dit ook! Ik had deze link bij een afbeelding gedaan, maar dat hebben ze natuurlijk niet door, dus vond ik jouw optie met de button erg mooi!

TNX.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan