Pop veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo mensen,

Ik gebruik outlook express 6 van windows xp home met SP2. En heb provider orange. Als ik bij account instellingen kijk staat er bij :

smtp smtp.orange.nl
pop 127.0.0.1 terwijl dat pop.orange.nl moet zijn, ik verander dat dan en is dan ingesteld maar zogauw ik pc uitzet en weer aanzet staat dat het er weer. En kan zo dus geen mail`s binnen halen steeds.

Waar ligt dat aan?

Groetjes

Vraag je eerst eens af of je spamfilter software gebruikt. Die doen het nl. vaak zo, dat ze zichzelf tussen jouw Outlook Express en de provider zetten om je mail te scannen op spam. Zij spelen dus zelf voor Pop3 server, zodat ze de mail kunnen 'onderscheppen' en scannen op afzenders en/of onderwerp en/of berichtinhoud die zij dan markeren als spam.

Heb je die spamfilter software inderdaad (ben ik vrij zeker van), configureer dan volgens hun richtlijnen je pop3 server instellingen in Outlook Express en eventueel ook in het spamfilterpakket zelf. Lees hiervoor de handleiding.

Tijs.

Heb je toevallig een virusscanner die je alle inkomende en uitgaande mail laat scannen.
Die willen dat ook naar de 127.0.0.1 doen, dat is een intern ip nummer.

da kijk maar eens of daar niet een omleiding gemaakt wordt.

Ik maak gebruik van McAfee SpamKiller en werd plotseling met dit probleem geconfronteerd en vind dan het middel erger dan de kwaal.
Oplossing:
Ga naar de instellingen van de SpamKiller versie 7.0.23, eventueel inloggen, kies E-mailaccounts (Accounts beheren) en voer daar de gegevens van het emailaccount in of wijzig deze. Als je de wizard volgt wijst het zich van zelf.
In Outlook Express, Extra, Accounts kun je zien dat pop3... gewijzigd is in 127.0.0.1

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan