POP3 uitgaande server..

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Ok ik heb dus een eigen website (volledige toegang tot hosting, email, alles) en nu heb ik dus een Smartphone waarop ik mijn email wil instellen. De inkomende server is gewoon mail.website.com met poort 110 als ik het mij goed herinner, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de uitgaande mailserver te laten werken. Normaal gesproken heb ik gewoon mail.kpnmail.nl, maar omdat ik niet altijd thuis ben zal deze niet werken. Nu wil ik dus mail.website.com ook als uitgaande gebruiken en ik weet dat het mogelijk is maar ik kom er NIET UIT! Alles geprobeerd met SSL en whatever, maar lukt me gewoon niet!
Kan iemand mij plz helpen met de juiste instellingen?

Bedankt :)

Martijn

Dat ligt een beetje aan je webhoster, maar de meeste zullen je geen smtp toegang geven. Als dat wel zo is staat dat in de brief met aanmeld gegevens die je hebt gehad, hier zal dan ook een SMTP wachtwoord staan.
Je kunt anders toch gewoon de smtp server van je mobiele abo provider gebruiken?

Ik ben er van overtuigd dat ik smtp toegang heb. Ik host bij mijn oom (eigen bedrijf) en heb zo ongeveer toegang tot de hele server. Maar ik weet dus niet welke poorten ofzo ik moet hebben..

Ik kan bijvoorbeeld via webmail wel mailtjes versturen, hoe werkt dat in webmail dan?

Laatst bewerkt:
Je logt dan toch eerst in webmail.
Maar via smtp: hoe weet jouw ooms server dan dat 'jij' vebinding maakt en niet ik bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Nou, omdat ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoer voor het versturen van email..

Weet je zeker dat je die voor SMTP gebruikt en niet voor POP3?

Ja allebei.. Ben er trouwens achter gekomen dat na een hele lange tijd mijn mailtjes wel verstuurd worden. Op mijn HTC als ik een mailtje stuur (uitgaande= mail.website.com, SSL) dat komt er dus eerst een foutmelding:

Kan bericht(en) niet verzenden. Controleer uw netwerkdekking en accountgegevens. Probeer vervolgens opnieuw te verzenden.

En nu zit ik op mijn wifi netwerk. Ik heb eens zitten googlen en zal eens proberen om via GPRS te zenden.. Heel raar dit.

Blokkeert de provider van je mobiel wellicht poort 25? Je op je mailserver moeten kunnen zien of er geprobeerd wordt verbinding te maken.

Op mijn mailserver? Ik zou niet weten waar ik een logboek daarvan kan vinden :/
Maar ik zal eens een mailtje sturen.

Ik zou het niet weten :S
Ik heb een control panel van Plesk met webmail van Horde.. meer weet ik niet.

Kun je vanaf je mobiel wel naar de server van je ISP mailen op poort 25?

Dat weet ik allemaal niet, in ieder geval ben ik erachter gekomen dat ik smtp.hiway.nl moet gebruiken (ivm mijn Hi abonnement). Maar hier krijg ik ook zo een verdomde error..
-___-

Het zelfde probleem

Zijn jullie tot een oplossing gekomen? Want ik zit met precies hetzelfde probleem....

Ik heb ook m'n eigen website en mail van Horde en een HTC met Hi als provider...

Inkomende mailtjes komen wel binnen, maar versturen gaat helaas niet...

M'n hotmail account werkt gewoon goed zowel inkomende als uitgaande berichten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Groetjes Michelle

Gebruik het al tijdje niet meer maar volgens mij werken deze settings:

uitgaande SMTP: mail.hiway.nl
vereist geen bevestiging
dezelfde blabla gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan