popbeamer + exchange 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
605
heyz,

ik heb hier een exchange 2000 server draaien met daarop POPbeamer die de mails binnenhaalt en verdeeld over de mailbox die aanwezig zijn in me AD.

ik heb op me eigen pc verbinding via Outlook naar de server. Alles werkt prima op 1 ding na en dat is het smtp gebeuren. Wanneer ik nu namelijk een mail verstuur naar iets buiten me domein bijvoorbeeld @hotmail.com krijg ik hem terug dat hij hem niet kan verzenden.

heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dan mijn exchange server ook het smtp gebeuren regelt. ik gebruik @home

greetz,
 
Waarschijnlijk is het probleem iets van DNS aard ... je moet even controleren dat je op de exchange-server een site als hotmail.com kan pingen.

En anders moet je hem even als eerste dns-server die van je provider opgeven.
Want dan zou nu het probleem zijn dat ie gewoon die servers niet kan vinden. En dan kan ie ook geen mail verzenden.
Mocht dat niet helpen ... kijk dan ook eens in de logboeken op je exchange server.
Misschien dat die wat meer info opleveren ... en dan kunnen we verder voor je zoeken/denken ;)
 
Weet dit niet zeker, maar volgens mij kan je via popbeamer alleen mail ophalen, verzenden zal dan via een ander progje moeten.

Ooit gehoord van vpop, is een geweldig alternatief !
Proberen waard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan