Popcorn Hour A-400 speelt haperend af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Ik ben sinds kort bezit van een Popcorn Hour A-400 mediaspeler.
Telkens als ik een film af draai dan loop deze niet vloeiend door. Om de 2 seconde zakt hij qua snelheid telkens in waardoor het een hele onrustige filmvertoning wordt. Het geluid loopt echter wel vloeiend en zonder haperingen of storingen door.
Het maakt overigens niet uit of ik een film vanaf mijn PC of NAS stream, of ik een film vanaf een USB stick draai of van de interne 3Tb Seagate harddisk.

Weet iemand wat hier de reden van is of heeft iemand een soortgelijk probleem met zijn Popcorn Hour A-400 mediaplayer?

Alvast bedankt voor uw reactie !!

Mvrgr. Mark

Bedankt voor je snelle reactie Palomino.
De Popcorn Hour A-400 geeft automatisch aan (omdat hij continue via LAN aan internet verbonden is) of er nieuwe firmware klaar staat. Heb ik onlangs nog goedkeuring voor gegeven om te updaten. Dát zou dus niet het probleem mogen zijn...

Ik heb de firmware op mijn Popcorn Hour A-400 gecontroleerd en deze bleek reeds voorzien van de nieuwste firmware update. Ondanks dat worden films niet vloeiend afgespeeld.
Ik heb reeds diverse filmformaten geprobeert (X264, DIVX, Blueray, DVD, AVI) maar de filmvertoning blijft haperen. (écht niet om aan te zien)
Heeft iemand nog een andere tip voor mij?

Gr. Mark

Aangezien ik alle mogelijkheden en instellingen had geprobeert en zowel via streaming als vanaf de later ingebouwde harddisk mijn Popcorn Hour A-400 nog steeds de versnelling in het beeld vertoonde, heb ik 'm uiteindelijk (voorzien van een duidelijke klachtomschrijving) ter reparatie aangeboden. Nu heb ik 'm gister uiteindelijk na 4 weken terug ontvangen. De mediaplayer blijkt voorzien van de nieuwste firmware en op het bijgevoegde formulier staat vermeld dat de klacht niet geconstateerd is.
Verwachtingsvol heb ik toen de harddisk weer in de mediaplayer ingebouwd en aangesloten op mijn tv..... en wat blijkt.... de storing is NOG steeds aanwezig... :-( Om moedeloos van te worden.... Kijken naar een film is zo erg vermoeiend....
Om alles uit te sluiten heb ik toen een Solid State drive ingebouwd... maar ook dit mocht niet baten....
Ook bij streaming is deze beeldversnelling contunue aanwezig.
Het blijkt dus wel.... de Popcorn Hour A-400 is een zeer dure mediaplayer.. maar ik heb heel veel spijt dat ik deze destijds aangeschaft heb. Het is een mooie mediaspeler met ontzettend veel mogelijkheden, maar had liever wat minder mogelijkheden gehad en dat de films lekker soepel afgedraaid worden.
Kan iemand mij nog adviseren wat ik nog zou kunnen proberen...?

Alvast bedankt voor uw advies.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Hoe sluit je 'm aan, via HDMI? Wel eens een andere kabel geprobeerd?
En wel eens een andere monitor? Staat je monitor goed ingesteld?
Als je lagere kwaliteit video afspeelt zoals divx, hapert het dan ook?

Ik ken het apparaat niet echt, maar het is een networked mediaplayer. Hoe heb je 'm kwa netwerk aangesloten, hoe snel is je netwerk?
Linkje naar het Popcorn User Forum:
http://networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=13

Ik zou het dan ook zoeken in de tv die je hebt.
Met name philips tv's willen moeilijk doen op de hdmi ingangen.
Heb je alle instellingen op je tv gecontroleerd.

Het probleem was ineens opgelost nadat ik een nieuwe firmware update van Popcorn Hour geïnstalleerd had.

Bedankt voor jullie tips \ adviezen !!

Gezien het feit dat de vraag nu is opgelost na 10 maanden de vraag vanwege de leeftijd voorzien van een slotje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan