Popnagels er weer in slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
ik heb een tijdje geleden mijn kast geverfd. Best mooi resultaat. Alleen de buitenkant had wat foutjes en op de bays waren eigenlijk best wat druipers. Die wil ik dus opnieuw doen. Nou ben ik met de buiten kant al bijna klaar. Alleen nu kon ik de 2 side panels en de bovenkant er gewoon afschroeven. De bays zijn gepopnageld. Die kan ik wel met een dremel eruit slaan. Maar als ik dat doe hoe zet ik ze dan weer vast. Kun je popnagels in de winkel kopen en sla je die er dan weer gewoon in. En zo niet hoe moet ik na het verven van de bays dan ze weer vast zetten in mijn pc.

Popnagels sla je er best niet uit.Je boort ze er uit. Bij een doe het zelf zaak kan je een popnagel tang en nagels kopen.

Met een popnageltang

images

Zet je de popnagels

images

weer terug.

Hoe boor ik ze precies als ik vragen mag. Er zit bijvoorbeeld geen kruiskop aan:p Zijn er dan boormachines boor koppen die in dit geval alleen maar rond hoeven te zijn. Want zo ziet een popnagel eruit. Als jullie het boor uiteinde noemen dan weet ik wat ik moet kopen. Bedankt voor de rest van de info.

Trouwens met een dremel zou je ze er vast wel uit kunnen slaan. Beetje hard slaan en dan lukt het vast. Maar als je ook kan boren en als dat simpeler is. Dan is dat mooi meegenomen.

Met "uitboren" hebben we het niet over het eruitdraaien als een schroef, want de nagel zit vastgeklemd aan beide zijden van de plaat. Je moet ze echt wegboren. Het lijkt me onverstandig erop te gaan slaan.

Een nieuwe popnagel erin zetten gaat met een popnageltang trouwens heel rustig; je klemt ze gewoon vast, het is niet een kwestie van bruut er op inhameren :D

uhm. Ok ik ben nu ook uiteindelijk eraan toe om ze weer vast te zetten. Alleen nu doe ik dus de ponagel door een hole heen in het ijzer aan een ander onderdeel van de kast. Dan duw ik de popnagel in de tang. En dan druk ik dus een paar keer. Alleen op een gegeven moment breekt de popnagel af en schiet ie eruit. Alsof de popnagel niet door het gaatje past?

Zijn er verschillende maten ofzo? Zo jah welke maat heb ik nodig voor een computer kast? En zo nee wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties.

Het is een blindklinktang overigens, en je hebt er diverse maten is, het materiaal wat geklonken moet worden is ook niet altijd even dik.

Het staat op de verpakking van en tot welke dikte materiaal ze bedoeld zijn en de diameter, ook daar zijn diverse maten in te verkrijgen, let ook op de boormaat, die moet ook passen, anders trek je hem er doorheen.

PS, Pop is het eerste merk wat er mee kwam, net zoiets als Bahco, wat gewoon een verstelbare moersleutel is.

Laatst bewerkt:
Er zij verschillende maten. Je hebt de popnagel en daar is een smalle kant en brede kant. De smalle en lange kant plaats je in te tang. De brede kant in de beide gaten. Die moeten juist passen. Dus als je een gat hebt van 4mmm, moet je ook een popnagel hebben van 4 mm.

is er een standaard grootte bij pc's zodat ik niet met een meet gereedschap moet opmeten hoeveel mm ik moet hebben. zo ja hoeveel mm is dat. Zo niet lama dan. Boor was blijkbaar goede maat trouwens want het was succes met uitboren

Laatst bewerkt:
Overigens kun je er ook zelftappende plaatschroeven indraaien, parkers in de volksmond, weer hetzelfde verhaal, neem dan platkop, verzink de gaten, en knip het overtollige deel er aan de achterkant af.

Ja mr oizo legt alleen maar uit hoe ik een popnagel erin moet doen. Maar ik weet heel goed hoe dat moet. Ik doe het ook precies op dezelfde manier.
Maar jullie snappen blijkbaar nog neit waar mijn probleem ligt. Als ik dus de popnagel door de 2 gaatjes doe in mijn popnagel tang en ik ga knijpen. Dan zie je dus dat het dikke gedeelte zich door de gaten heen perst. Maar voordat de popnagel er doorheen is breekt het lange gedeelte al af. Terwijl het dikke gedeelte er nog niet eens doorheen geperst is. Kortom de popnagel schiet er gewoon uit en blijft niet zitten.

Nou heb ik begrepen dat dit door de maat van de popnagel kan komen. Die dus te dik is. Als dat klopt moet ik dan de mm van het gaatje meten waarind e popnagel moet. En zo niet hoe kan ik de popnagel er dan wel in doen zonder dat de popnagel eruit schiet omdat hij zich er nog niet doorheengeperst heeft.

En lange pier. Ik ben geen pro casemodder of een klusjesman. Ik snap niet helemaal hoe ik dat moet doen die alternatieve manier van jou voor het vastzetten van de popnagels. Mocht de gewone manier met tang en popnagel niet werken. Leg dan alsnog ff op de naab manier uit wat ik precies allemaal moet doen.

Zoals al een paar keer eerder gezegd, de dikte van de popnagers die je moet gebruikent is in jouw geval gelijk aan de dikte van het boortje waar je de gaatjes mee hebt gemaakt!

En voor de maat neem je de gebruikte boor mee naar de winkel en vraag naar popnagels van dezelfde maat.

Het dikke stuk moet je er niet doorheenpersen maar moet moeiteloos in het gaatje passen.

nee dat dikke stuk schuif je er niet ff in. Maare het boortje moet ik nog opmeten. Maar weet iemand welke winkel een diep assortiment heeft op het gebied van popnagels. Kan ook gamma e.d. zijn. Want ik zelf heb de popnagels niet gekocht maar me vader. In 2 verschillende maten. Beide schoot de popnagel eruit. En dus moet ik een winkeltje hebben waar ze veel maten popnagels verkopen. Weet iemand waar? Me vader had ze overigens bij de hubo gehaald.

Laatst bewerkt:
Waarom moet je je boortje nou weer opmeten? De diameter staat er toch gewoon op!! (op je boortje dus!)

En elke beetje redelijke ijzerwarenhandel kan je dan aan de juiste maat helpen.

De hubo moet dat gewoon hebben ja, en NEEM HET BOORTJE MEE :shocked:

3rivets.gif

De 2e afbeelding is de bedoeling achteraf, "shank" uit het eerste plaatje moet er maar net doorheen kunnen, anders trek je de kop erdoor heen.

En dit bedoel ik met zelftappende plaatschroeven, ook wel parkers genoemd.
7982.gif

En dan platkop, en dan zul je eerst het gaatje moeten verzinken met een
verzinkboren133x100.jpg
verzinkboor.

3rivets.gif

De 2e afbeelding is de bedoeling achteraf, "shank" uit het eerste plaatje moet er maar net doorheen kunnen, anders trek je de kop erdoor heen.

En dit bedoel ik met zelftappende plaatschroeven, ook wel parkers genoemd.
7982.gif

En dan platkop, en dan zul je eerst het gaatje moeten verzinken met een
verzinkboren133x100.jpg
verzinkboor.

Jij kan wel een eigen Wiki beginnen!!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan